یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم شانزدهمین جشن بازیگر تئاتر با اجرای بهزاد فراهانی دبیر جشن، عصر شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه با حضور شهرام گیل‌آبادی مدیر عامل خانه تئاتر، محمودرضا رحیمی دبیر هفته تئاتر و جمعی از بازیگران در تالار اصلی تئاتر شهر برگزار شد.

بازیگران برتر تئاتر سال ۹۷ در جشن بازيگر معرفی شدند

اجرای قطعات موسیقی با خوانندگی رستاک حلاج و صابر جعفری با نوازندگی سردار سرمست و همچنین اجرای گروه کُر فیلارمونیک به سرپرستی علیرضا شفقی‌نژاد از برنامه‌های این جشن بود.

برگزیدگان این جشن بدون اولویت به شرح زیر معرفی شدند:

  • بازیگر مرد

مجید نوروزی برای بازی در نمایش "آمادئوس"

حسین کشفی اصل برای بازی در نمایش "شلیک به تئاتر شهر"

ناصر عاشوری برای نمایش "لیرشاه". او جایزه خود را به مردم خوزستان تقدیم کرد.

فرزین محدث برای نمایش "استیو جابر"

  • بازیگر زن

نسرین درخشان‌زاده برای بازی در نمایش "خانه برنارد آلبا" و "آمادئوس"

مونا فرجاد برای نمایش "پرواز در تاریکی"

پرستو گلستانی برای نمایش "عکس خانوادگی" اهدا شد.

جایزه ویژه این جشن به میکائیل شهرستانی برای نمایش "آوازه خوان خیابان منهتن" اعطا شد.

شهرستانی پس از دریافت جایزه خود پشت تریبون قرار گرفت و گفت: این جایزه باید ۲۴ سال پیش برای نمایش "مویه جنگ" به من داده می‌شد اما آن شب در پشت صحنه تالار وحدت به فرد دیگری داده شد که بعدها خود آن فرد این موضوع را برای من تعریف کرد.

او همچنین افزود: با احترام به کسانی که برای اعتلاء تئاتر تلاش می‌کنند، من در هیچ نهاد و کانون و صنفی عضو نیستم؛ اما امروز خوشحالم که بعد از ۲۴ سال جایزه‌ای را که حق من بود به من دادند.  

همچنین در این جشن از مهناز شریفی به عنوان پیشکسوت تئاتر ارومیه تقدیر شد. او به روی صحنه آمد و گفت: به صورت اتفاقی وارد عرصه تئاتر شدم اما از سال ۵۴ به صورت حرفه‌ای در این عرصه هستم و تا همین لحظه بر صحنه اجرا دارم و به این راه ادامه می‌دهم.  

علی آزادنیا از مشهد و رضا بابک و سوسن مقصودلو نیز به عنوان پیشکسوتان بازیگری تهران در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین هیئت داوران از گروه بازیگران نمایش "افرا" به کارگردانی سهیل ساعی نیز قدردانی کرد.

در میانه شانزدهمین جشن بازیگر که کارگردانی آن برعهده محمد رحمانیان بود، بازیگرانی چون رضا بهبودی، فرزین محدث، فهیمه رحیم‌نیا، سینا رازانی، هادی مرزبان، مسعود رحیم‌پور، سانیا سالاری، نوشین اعتماد، سامان مظلومی، کسری کندری، مانیا علیانی و سیما تیرانداز نقش‌آفرینی‌های کوتاهی در نقش عبدالحسین نوشین، لرتا هایراپتیان، محمدعلی جعفری، مهدی فتحی، مهین اسکویی، عصمت صفوی، پرویز فنی‌زاده، رقیه چهره آزاد و خسرو شکیبایی داشتند تا مروری بر ۷۰ سال گذشته تئاتر ایران بر صحنه تئاتر شهر شکل بگیرد و نمایشی متعلق به شخصیت زنده‌یاد جمشید مشایخی نیز اجرا شد.

علی عمرانی، محمد متوسلانی، ایرج راد، شهرام گیل‌آبادی، محمودرضا رحیمی، الهام کردا، حامد کمیلی، جلیل فرجاد، مریم معترف، مرتضی میرمنتظمی، اسماعیل خلج و تعدادی دیگر از هنرمندان و بازیگران تئاتر از جمله حاضران در جشن بازیگر خانه تئاتر بودند.  

کد خبر 439339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha