شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کل حزب الله لبنان گفت، پادشاه عربستان را دوست ندارد اما هنگامی که سخنان رئیس جمهور آمریکا را درباره او شنیده، دلش برای او سوخته است.

سيد حسن نصرالله و سلمان بن عبدالعزير

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان گفت: هنگامی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سر می‌رسد و سعودی‌ها را سرزنش کرده و به آنها توهین می‌کند، یکی می‌آید تا دوستانش را محترم شمرده و از آنها سپاسگزاری کند و به آنها می‌گوید من از شما ممنون هستم خدا به شما خیر دهد، شما پول می‌دهید... اما ترامپ هر روز سرمی‌رسد تا آنها را سرزنش کند، هر روز آنها را سرزنش می‌کند.

وی افزود: بالطبع من سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان را دوست ندارم بلکه از او بدم هم می‌آید، از عمق وجودم از او بدم میاید. اما هنگامی که به سخنان ترامپ گوش دادم دلم برای او سوخت... دلم برای او سوخت.

نصر الله ادامه داد: این حجم زیاد از خواری، این حجم زیاد از توهین، این حجم زیاد از نادیده گرفتن و این حجم زیاد از پایمال کردن، کجاست عربیت، کجاست اسلام، کجاست حرمین شریفین، کجا هستند عشایر و قبایل و شمشیری که با آن می‌رقصند، کجاست کجاست!؟ کسی کلمه‌ای حرف نمی‌زند بعضی از افراد در لبنان هنگامی که حرفی از عربستان توسط من یا یکی از برادران گفته می‌شود، به دنبال واکنش به ما برمی‌آیند.

دبیر کل حزب الله لبنان با به چالش کشیدن عربستان برای آنکه به توهین‌های ترامپ پاسخ دهد، گفت: ای دلیران، ای قهرمانان، ای اهل شهامت و عربیت، ما را از غم نجات داده و پاسخ دهید. ترامپ به پادشاه شما و به مملکت شما اهانت کرد. هیچکس نفس نمی‌کشد، همه ساکت شدند، اهل قبور بیشتر از آنها صحبت می‌کنند، حداقل به گورستان که می‌روید تابلویی می‌ببیند که بر روی آن چیزی نوشته شده است. اینها چهره‌های زخم خورده‌ای هستند که چیزی بر روی آنها نوشته نشده است. ترامپ به ملک سلمان می‌گوید، پادشاه من از تو خوشم آمده است، من تو را دوست دارم، ما اموال زیادی برای دفاع از شما پرداخته‌ایم که باید آن را به ما بپردازید.

ترامپ در سخنرانی خود در برابر حامیانش در ایالت ویسکانسین آمریکا در روز شنبه گفته بود، با سلمان تماس گرفتم و به او گفتم: پادشاه ما در دفاع از شما بسیار هزینه کردیم شما اموال زیادی دارید. ترامپ افزود: به پادشاه گفتم ما بسیار هزینه کرده و از شما دفاع می‌کنیم و شما اموال بسیاری دارید. پادشاه عربستان هم گفته بود، برای چه با من تماس گرفتید، پیش از این هیچ کس جرات نکرده بود چنین تماسی با من بگیرد. ترامپ هم گفته بود: زیرا آنها احمق بودند.

ترامپ در سخنرانی خود حاضرین را مورد خطاب قرار داده و گفته بود، عربستان چیزهای زیادی از واشگتن می‌خرد، به ارزش ۴۵۰ میلیارد دلار خریداری کرده است. ما افرادی داریم که خواستار تحریم عربستان هستند، عربستانی‌ها به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار از ما خریداری کرده‌اند و من نمی‌خواهم اموال آنها را از دست بدهم. ما به صورت نظامی نیز از ثبات عربستان حمایت می‌کنیم.

کد خبر 439268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha