همشهری آنلاین: همزمان با پخش هشتمین و آخرین فصل «بازی تاج و تخت»، روند استفاده مردم به ویژه آمریکایی‌ها از نام شخصیت‌های این سریال برای نامگذاری کودکان شدت گرفته است.

بازي تاج و تخت 8

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بازفید، در فاصله کمتر از یک ساعت پس از پخش قسمت سوم «بازی تاج و تخت» بیش از ۵۰ نفر کاربر مرد و زن در فضای توییتر از تصمیم جدی خود برای انتخاب نام آریا برای فرزند اول‌شان خبر دادند. آریا استارک یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال است که میسی ویلیامز نقش او را ایفا می‌کند و به نظر می‌رسد در ۹ ماه تا یک سال آینده بخشی از کودکان آمریکایی با این نام به دنیا بیایند.

مرکز بررسی نام‌های کودکان در آمریکا پس از مقایسه نام‌ها در سه ماه اول سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به این نتیجه رسید که نام شخصیت‌های «بازی تاج و تخت» به شدت بین مردم محبوب شده است. محبوب‌ترین نام را می‌توان اولیانا دانست که با ۷۱ درصد رشد از رده ۱۸۲۹۲ در فهرست نام‌های برتر به رده ۵۳۵۱ رسیده است. الاریا هم که سال گذشته در رده ۱۲۶۵۴ بود، امسال با ۵۳ درصد رشد در جایگاه ۵۹۹۴ ایستاد.

در این میان استارک ۹ درصد رشد داشته و کالیسی با هفت درصد رشد در رده ۴۹۳ مشترک قرار گرفته است. این نام جدید سال گذشته در رده ۵۳۲ محبوب‌ترین نام‌ها در آمریکا بود. جورا و تیریون هم هر کدام به ترتیب ۳۶ و ۲۰ درصد محبوب‌تر شده‌اند و انتظار می‌رود با پخش قسمت‌های پایانی فصل هشتم «بازی تاج و تخت»، استقبال مردم از این نام‌ها بیشتر شود.

کد خبر 438856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha