همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به موقعیت حساس منطقه در برهه زمانی کنونی، تأکید کرد که در اوضاع کنونی باید آمادگی لازم برای دفاع ملی هوشمند و همه جانبه را داشته باشیم.

تورج حسنی مقدم

به گزارش خبرنگار ایرنا دریادار تورج حسنی مقدم یکشنبه شب در مراسم هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت شهید بایندر در بندرانزلی همچنین از حضور ۶۲ ناوگروه در راستای اجرای ماموریت‌های محوله در آب‌های بین‌المللی خبر داد و اظهار کرد: ناوگروه شصت و دوم که هفته گذشته به جمهوری قزاقستان اعزام شده بود، دوشنبه در بندرانزلی پهلو می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نداجا حول محور ولایت از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی حراست می‌کند، افزود: ناوگروه شصت و یکم نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن و اقیانوس هند درحال حفاظت از منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار حسنی مقدم تاکید کرد: مشارکت در تردد بین‌المللی و ارتقای جایگاه ایران اسلامی در مجامع بین المللی و استحکام بخشیدن به دیپلماسی کشور، گوشه‌ای از اقدامات نداجا در راستای ابلاغ راهبرد رهبری است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به موقعیت حساس منطقه در برهه زمانی کنونی تاکید کرد: دشمنان نظام به طور مداوم در حال تهدید و تحریم و به روش‌های مختلف در حال رساندن پیام دشمنی خود به ملت ایران هستند و در اوضاع کنونی باید آمادگی لازم برای دفاع ملی هوشمند و همه جانبه را داشته باشیم.

دریادار حسنی مقدم با بیان اینکه ایران بهترین موقعیت ژئوپلیتیکی دنیا را دارد، خاطر نشان کرد: ایران در شش حوزه‌های ژئوپلیتیکی شمال شرق (آسیای میانه)، شرق (افغانستان و پاکستان)، جنوب شرق (اقیانوس هند)، جنوب غرب(خلیج فارس)، غرب (خاور میانه) و حوزه ژئوپلیتیکی شمال غرب در دریای خزر قرار دارد که از این لحاظ بهترین موقعیت دنیا را دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس تاکیدات رهبری و راهبرد بنیانگذار انقلاب اسلامی، ایستادگی، مقاومت و حضور به موقع در صحنه راهبرد بومی نیروی دریایی ارتش است که باید همواره هوشیار باشیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره ناوسروان شهید یدالله بایندر شهید راه وطن در سال ۱۳۲۰ خاطر نشان کرد: شهدای ایران با جانفشانی و ایثارگری خود جان برکف در صف مقابله با دشمنان در همه ادوار قرار گرفتند و با پاسداری از استقلال و آزادی و شریعت اسلامی نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران از این کشور جدا شود.

دریادار حسنی مقدم یادآور شد: شهدا کسانی بودند که جان خود را نثار میهن اسلامی کردند تا ما به عنوان مسئول، خدمتگزار مردم باشیم و باید با پاسداشت یاد و خاطره آنان و تکریم خانواده‌های شهدا، علاوه بر ادای دین راه آنان را ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا، ناوسروان‌ یدالله‌ بایندر در سال ۱۳۲۰ مسئولیت‌ کفالت‌ فرماندهی‌ نیروی‌ دریایی‌ در دریای خزر را به عهده‌ داشت؛ در آخرین ساعات شب دوم شهریور به دولت ایران اطلاع داده شد به خاطر بی‌توجهی به خواسته متفقین مبنی بر اخراج نیروهای آلمانی، ارتش دو کشور به شمال و جنوب ایران حمله خواهند کرد و به فاصله چند ساعت، ما در معرض تهاجم قرار گرفت و در جریان این حمله، ناو سروان یدالله بایندر شهید شد، مزار او هم اکنون در محوطه باراندازهای بندر انزلی است.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و ناوگان شمال نیروی دریایی و منطقه چهارم دریایی در این شهر ساحلی مستقر است.

کد خبر 438771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha