مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از تدوین طرح سامانه جامع صورت وضعیت خدمات شهری خبر داد و گفت: از ٩ هزار و ٥٠٠ تقاطع در تهران، ٥٠٠ تقاطع هوشمندسازی شده است.

محمد فرجود

به گزارش شهرنوشت، محمد فرجود صبح دوشنبه نهم اردیبهشت در اولین رویداد تهران هوشمند، تهران نوآور که با موضوع «مدیریت هوشمند پسماند شهری» در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این گونه رویدادها گامی در راستای حل مشکلات شهر تهران است. بعد از حدود یک سال که در شهرداری تهران پروژه تهران هوشمند آغاز شد، در تمامی موارد بر این نکته کلیدی که باید بر مشارکت ذینفعان در حل چالش ها توجه شود، تاکید شد.  

او گفت: با برگزاری این نشست‌ها شاید بتوانیم دستاوردهایمان را دسته‌بندی شده عرضه کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات با اشاره به رشد شهرنشینی و مشکلات کلانشهرها مانند آلودگی خاک، هوا و پسماند، گفت: امیدواریم برگزاری سلسله نشست‌ها منجر به اقدام‌های مفید در شهر تهران شود.

دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند با بیان این‌که چالش‌ها در شهر تهران زیاد است و اولویت‌بندی‌های مختلفی هم در این زمینه انجام شده‌است، توضیح داد: شهرداری تهران یک سازمان بزرگ است و شهر تهران در حال تبدیل شدن از کلانشهر به ابرشهر است. به تبع آن مشکلاتی مانند آلودگی آب، خاک و هوا داریم که با استاندارهای جهانی فاصله دارد.

فرجود با اشاره به ساختار شهرداری تهران اظهار کرد: ساختار شهرداری هم عریض و طویل است؛ به طوری که ٤٥ سازمان و شرکت، ٩ معاونت و ٦٨ هزار پرسنل دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات؛ روزانه ٢٠ میلیون سفر در تهران انجام و حدود ١٢ میلیون لیتر بنزین در طول روز مصرف می شود. از ٩ هزار و ٥٠٠ تقاطع در تهران، ٥٠٠ تقاطع هوشمندسازی شده است و هزار و ۵۰۰ دوربین نظارتی در سطح شهر تهران داریم.

فرجود با بیان این‌که کارهای نهایی پارک حاشیه‌ای حدود هشت ماه است، انجام شده؛ گفت: دغدغه اصلی این بود که بحث پارک حاشیه‌ای ساماندهی شود و هم اکنون نیز به صورت پلت فرم انجام می‌شود.

او همچنین توضیحاتی درباره اپلیکیشن‌هایی که شهروندان به وسیله آن‌ها می‌توانند با شهرداری ارتباط داشته باشند ارایه و بر این موضوع تاکید کرد که هوشمندسازی در شهر نیازمند سرمایه گذاری و حمایت از کسب و کارهای نوآورانه در حوزه شهروندی است.

فرجود درباره نظارت بر فعالیت های إجرایی حوزه پسماند افزود: سامانه جامع صورت وضعیت خدمات شهری در فاز نخست سرویس شهروندی وجود ندارد، اما هدف اصلی رسیدن به داده هایی است که نشان می دهد در چه شرایطی در حوزه پسماند قرار داریم.

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هم در این نشست اظهار کرد: این صندوق با سرمایه سه هزار میلیارد تومانی و سهمی از بودجه سالانه کشور، با ارایه تسهیلات، خدمات و توانمندسازی از شرکت های دانش بنیان و استارت اپ هاحمایت می کند.

او با بیان این‌که شرایطی فراهم کردیم که ارتباط بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان ایجاد شود، گفت: در این راه تنها از شرکت‌های دانش بنیان حمایت نمی‌کنیم و استارت آپ‌ها هم مورد حمایت ما هستند. اگر شرکت‌های دانش‌بنیان یا استارت آپ ها بتوانند خریدار را پیدا کنند از لحاظ تامین مالی مشکلی نخواهند داشت.

کد خبر 438741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha