همشهری آنلاین: فینالیست‌های جایزه سالانه خانه پوشکین برای انتخاب بهترین اثر درباره روسیه معرفی شدند.

نامزدهاي جايزه خانه پوشکین براي  بهترین کتاب درباره روسیه معرفي شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت پوشکین هاوس، جایزه سالانه خانه پوشکین که به بهترین کتاب‌های غیرداستانی که درباره روسیه نوشته شده باشد تعلق می‌گیرد، فینالیست‌های ۲۰۱۹ خود را معرفی کرد.

۶ کتاب بسیار خواندنی که در زمینه تاریخ، سیاست و خاطرات توسط نویسندگانی از آمریکا، بریتانیا و آلمان نوشته شده‌اند، دیروز پنجشنبه به فهرست نهایی این رقابت راه یافتند. جایزه کتاب روسی خانه پوشکین با اعلام این خبر یادآور شد که این جایزه برای حمایت از آثار غیرداستانی نوشته شده به زبان انگلیسی درباره جهان روسی زبان توسط گروه داورانی سرشناس انتخاب شده‌اند.

امسال برای دومین بار از زمان اهدای این جایزه، اسامی این فینالیست‌ها در کنفرانس مطبوعاتی که در مسکو و در مرکز بوریس یلتسین برگزار شد، معرفی شدند.

سرگی گوریِف رئیس هیأت داوران امسال گفت: پس از یک بررسی طولانی و جدی ما ۶ فینالیست امسال را انتخاب کردیم؛ آثاری که نه تنها آگاهی‌بخش و روشنگرانه هستند، بلکه از خواندنش لذت هم می‌بریم. این کتاب‌ها بسیار متنوع هستند و از میان ۵۰ کتاب اولیه که شامل آثاری در زمینه تاریخ، فرهنگ، جاسوسی، جنگ سرد و مسائل سیاسی جاری بودند، انتخاب شده‌اند.

اسامی نامزدها چنین است:

«۱۹۸۳: جهان در آستانه» نوشته تیلور داونینگ از انتشارات لیتل براون

«ووری: ابرمافیای روسیه» نوشته مارک گالئوتی از انتشارات دانشگاه ییل

«دیدن پاریس و مردن: زندگی شوروی‌ها در فرهنگ غربی» نوشته النوری گیلبورد از انتشارات دانشگاه هاروارد

«جاسوس و خائن» نوشته بن مکینتایر از انتشارات وایکینگ

«شاید ایستر» نوشته کاتیا پتروسکایا، ترجمه از آلمانی توسط شلی فریش از انتشارات فورت استیت

«چرنوبیل: تاریخ یک تراژدی» نوشته سرهی پلوخی از آنتشارات آلن لین

این جایزه از سال ۲۰۱۲ و برای تشویق به افزایش درک عمومی از جهان روسی زبان بنا شده است. سال ۲۰۱۹ کلوپ کتاب روسی لندن نیز به اهدا کنندگان این جایزه ملحق شد.

برنده این جایزه دوازدهم ژوئن در مراسم شامی در خانه پوشکین که خانه فرهنگ روسیه در لندن است، معرفی می‌شود و یک چک ۵ هزار پوندی دریافت می‌کند.

کد خبر 438489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha