همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی آمریکا ۷۱ مورد جدید سرخک را گزارش کرده‌اند و به‌ این‌ ترتیب ممکن است سال ۲۰۱۹ بدترین سال از لحاظ شیوع این بیماری در این کشور باشد.

measles

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا شمار موارد افراد مبتلا به سرخک تابه‌حال در سال جاری میلادی به ۶۲۶ مورد رسیده است. در بدترین سال شیوع سرخک در آمریکا در سال ۲۰۰۰ شمار بیماران به ۶۶۷ مورد رسید.

در حال حاضر، سرخک از ۲۲ ایالت آمریکا گزارش شده است. از ۷۱ مورد جدید سرخک گزارش شده، ۶۸ مورد مربوط به ایالت نیویورک و در میان آن‌ها ۵۳ مورد مربوط به شهر نیویورک و ۱۵ مورد مربوط به منطقه راکلند هستند. مقامات بهداشتی در هر دو ناحیه وضعیت اضطرار بهداشت عمومی اعلام کرده‌اند و در حال اجرای برنامه‌های واکسیناسیون هستند.

شهر نیویورک در ۹ آوریل فرمانی را صادر کرد که بر مبنای ساکنان در بخش‌هایی از محله بروکلین باید در برابر سرخک، اوریون و سرخجه واکسینه شوند و در صورت نپذیرفتن این فرمان به جریمه‌ای ۱۰۰۰ دلاری محکوم می‌شوند. مقامات نیویورک همچنین یک مدرسه یهودی را که ظاهراً سوابق واکسیناسیون شاگردان را ارائه نکرده بود، تعطیل کرده‌اند.

سرخک در سال ۲۰۰۲ در آمریکا بیماری ریشه‌کن‌ شده اعلام شده بود، اما کاهش پوشش واکسیناسیون به علت رواج اطلاعات نادرست درباره عوارض واکسن و اجتناب والدین از واکسن زدن کودکانشان باعث ظهور مجدد آن شده است.

کد خبر 438445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha