همشهری آنلاین: آیین نکوداشت نجفقلی حبیبی، استاد فلسفه دانشگاه تهران و مصحح متون کهن یکشنبه ۸ اردیبهشت در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

نجفقلي حبيبي

در این نشست غلامرضا اعوانی، سید کاظم اکرمی، حسن بلخاری، محسن رهامی، حسین سلیمی، رضا صالحی‌امیری، غلامرضا ظریفیان و آیت‌الله غیات‌الدین طه محمدی حضور دارند و درباره این پژوهشگر فلسفه و مصحح سخنرانی می‌کنند.

همچنین کتاب حبیب معرفت (مجموعه مقالات اهدایی به استاد) رونمایی می‌شود.

نجفقلی حبیبی، فرزند علیقلی، در سال ۱۳۲۰ درخوانسار به دنیا آمد. وی تحصیلات حوزوی خود را -‌از ابتدایی-‌ صرف و نحو و معانی بیان (جامع المقدمات، سیوطی، مغنی و مطول) تا سطح (رسایل و مکاسب) -‌ در سال‌های ۱۳۳۱ تا ۱۳۳۹ در خوانسار، بروجرد، اراک و تهران پشت سر گذاشت.

حبیبی، دیپلم خود را در سال ۱۳۳۹ از دبیرستان دارالفنون تهران اخذ کرد و در سال ۱۳۴۲ از دانشکده معقول و منقول (الهیات فعلی) فوق دیپلم گرفت. وی به ترتیب در سال ۱۳۴۴ مدرک کارشناسی، در سال ۱۳۴۸ کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۵۶، دکتری خود را در رشته فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه الهیات تهران اخذ کرد.

از دکتر نجفقلی حبیبی که نزدیک به ۳۰ مسوولیت اجرایی و علمی و عضویت در انجمن‌های معتبر علمی را در کارنامه خود دارد، تاکنون بیش از ۳۰ رساله، مقاله و کتاب منتشر شده است.
 
آیین بزرگداشت نجفقی حبیبی یکشنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان نجات‌اللهی(ویلا)، نبش خیابان ورشو، سالن فردوسی برگزار می‌شود.

کد خبر 438126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha