شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ‌گروه هنری «هفت نگاه» برای دومین سال پیاپی، نمایشگاه بزرگ سال را با محوریت فروش آثار هنرهای تجسمی در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا می کند.

مدیران هفت نگارخانه آریا، ‌الهه،‌ دی، ‌گلستان، ‌والی،‌ هفت ثمر و ماه مهر در این نمایشگاه از 170 هنرمند 170 نقاشی، ‌مجسمه،‌ خوشنویسی و خط نقاشیبه نمایش خواهند گذاشت.

در میان آنها نام‌های شاخص و برجسته‌ای نظیر سید محمد احصایی، علی اکبر صادقی، ‌یدالله کابلی، نصرالله افجه‌ای، ‌گیزلا وارگاسینایی، فرشید مثقالی، صادق تبریزی، ‌جلال شباهنگی،‌ بهروز دارش، ‌پرویز کلانتری، ‌شیشه گران، سیدجلال‌الدین خرمی نژاد و ... دیده می‌شود.[این هفت نگاه]

از هریک از هنرمندان امکان فروش سه اثر فراهم شده است که پس از فروش اثر عرضه شده،‌ اثر بعدی جایگزین می‌شود.

دومین نمایشگاه بزرگ سال «هفت نگاه»، حائز دو شاخصة بسیار مهمِ، تلاش برای ساماندهی قیمت آثار تجسمی و ارائه یک نمایشگاه هنری با کیفیت قابل ملاحظه است.

«لیلی گلستان»،‌ سخنگوی «هفت نگاه»، ‌درباره این دو ویژگی گفت:‌ «تلاش هفت نگاه در دومین نمایشگاه بزرگ سال بر این است که قدمی در راه تعیین معیار برای قیمت آثار هنرهای تجسمی بردارد و به سهم خود تلاش کند این آشفتگی حاکم بر اقتصاد هنرهای تجسمی که یک تهدید جدی برای آینده آن به شمار می‌رود را سامان بخشد.»

«گلستان» تأکید کرد: ‌«در این راه با احترام به اساتید به نام و صاحب کسب از همه هنرمندان خواستیم ما را یاری کنند که خوشبختانه بسیاری برای روشن ماندن افق فردا،‌ همراهمان شدند.»

وی درباره کیفیت دومین نمایشگاه بزرگ سال «هفت نگاه» گفت: ‌«برخلاف سال گذشته در انتخاب آثار سخت‌گیری و دقت بسیار کردیم و سعی کردیم تنها آثاری روی دیوار بروند که از کیفیت قابل دفاعی برخوردار باشند. به همین جهت همه بازدیدکنندگان در کنار بهره‌مندی از امکان خرید آثار تجسمی، ‌یک نمایشگاه قابل ملاحظه با کیفیت خوب از 170 هنرمند شاخص خواهند دید.»

نخستین نمایشگاه «هفت نگاه» اسفند سال گذشته در فرهنگسرای نیاوران با اقبال بسیار چشمگیری از سوی خریداران آثار هنری،‌مردم و رسانه ها برگزار شد که با قیمت های رایج آن روزها، فروش قابل ملاحظه ای نیز با خود همراه داشت. هفت نگاهی ها اواخر پاییزی که گذشت برای نخستین بار به اصفهان نیز رفته بودند.

کد خبر 43808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز