سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران درحالی قرار است امسال در ۲۰ نمایشگاه گردشگری خارجی شرکت کند که چین بیشترین سهم را از این حضور به خود اختصاص داده و انگلیس نیز پس از یک دهه همچنان غایب این جدول است.

گردشگري

به گزارش ایسنا، دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری که هفته گذشته از اصلاح بازارهای هدف گردشگری بدون اشاره به جزئیات خبر داد، اینک فهرستی از نمایشگاه‌هایی که قرار است ایران امسال در آن‌ها حضور داشته باشد را اعلام کرده است که در بین آن‌ها نام چین پررنگ‌تر از سایران است. بازارهای سنتی نیز که بیشتر به حوزه اروپا مربوط می‌شود همچنان جایگاه خود را در این فهرست حفظ کرده‌اند. در این میان نمایشگاه عراق که چند سالی است شماری از آژانس‌های گردشگری، با سرمایه شخصی بدون حمایت دولت ایران، حضور در آن را تجربه کرده‌اند نیز به چشم می‌آید. غایب بزرگ این جدول نیز نمایشگاه گردشگری انگلیس است که به بازار جهانی سفر شهرت دارد و دولت ایران نزدیک به یک دهه است در آن حضور رسمی ندارد اما آژانس‌های گردشگری به دلیل جایگاه پر اهمیت آن به شکلی خصوصی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نقل از محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری، فهرست نمایشگاه‌هایی که ایران امسال در آن‌ها حضور رسمی دارد را به این شرح اعلام کرد: AITF آذربایجان، COTTM چین، ATM دبی، عراق، Kotfa کره جنوبی، CMT چین، پاکستان، OIPYKA روسیه، CITM چین، JATA ژاپن، TOP RESA فرانسه، عمان، هند، IITT هند، Fitur اسپانیا، EMITT ترکیه، TTG ایتالیا، ITB برلین، MITT روسیه و Gitf چین، نمایشگاه‌هایی هستند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری در آن‌ها حضور خواهد داشت.

لاریجانی درباره نحوه انتخاب این فهرست توضیح داد: نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های خارج از کشور با حضور رؤسا و نمایندگان تشکل‌های گردشگری از جمله انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران، جامعه تخصصی تورگردانان، انجمن راهنمایان ایران، انجمن بومگردی‌های ایران، جامعه هتلداران ایران و شرکت‌های تابع سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف تصویب فهرست نمایشگاه‌های خارجی و چگونگی روند برگزاری نمایشگاه‌ها برگزار شد.

وی یادآور شد: سال گذشته پس از استعلام از تشکل‌های مختلف گردشگری برای تنظیم فهرست نمایشگاه‌های خارجی و تطبیق آن با فهرست کشورهای اولویت‌دار بازار هدف، ۲۰ نمایشگاه در دستور کار قرار گرفت.

لاریجانی گفت: در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه‌های خارج از کشور، فهرست نهایی نمایشگاه‌های خارجی به تصویب رسید و مقرر شد صنعت گردشگری کشور به طور متمرکز و در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در آن شرکت کند.

به گفته مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، نقش استان‌ها، جوامع و تشکل‌ها، حضور فرهنگ، آداب و موسیقی ایران، ضرورت توجه به نمایشگاه‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ظرفیت رسانه‌های داخلی و خارجی از جمله مواردی بود که در راستای چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های خارجی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 438027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha