جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: زمستان دست‌بردار نیست. با پشت‌سرگذاشتن نیمه بهمن انتظار می‌رفت این زمستان سرد و پربار قدری از تک‌ و تا بیفتد اما ظاهراً آسمان ایران هنوز چنته‌اش از برف و سرما خالی نشده است.

گزارش‌ها حکایت از ورود دو موج تازه بارش دارد؛ بارش‌هایی که کاهش قابل‌ملاحظه دما را در مناطق گسترده‌ای از کشور به‌دنبال خواهد داشت.

به‌پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، موج اول امروز وارد می‌شود، به همین خاطر انتظار می‌رود از ظهر روز شنبه به‌تدریج آسمان تهران ابری ‌شود.

این موج به بارش برف در نیمه‌غربی و سواحل شمالی کشور انجامیده و از فردا دامنه آن به شرق کشور کشیده می‌شود.

در حالی که این موج از روز دوشنبه کم‌اثر خواهد شد، بلافاصله موج ناپایدار تازه‌ای از سمت غرب وارد کشور شده و آخر هفته اغلب استان‌های محدوده زاگرس و البرز، از جمله تهران را با کاهش مجدد دما و بارش برف و باران مواجه خواهد کرد.

چون هر دو موج منشأ مدیترانه‌ای دارند، انتظار می‌رود بارش‌های قابل‌توجهی را همراه داشته باشند.

هوا نیز اگرچه بعید است سردتر از آن زمهریر 10 روز آخر دی‌ماه شود اما دست‌کم این است که تا 10 روز آینده سرمای فصلی نه‌تنها تداوم خواهد داشت بلکه احتمالاً چند درجه هم سردتر می‌شود.

البته با تداوم قطع گاز، آنچه ذکر شد، مخاطره برف و سرمای در راه را افزون‌تر از فواید و لذت‌های آن جلوه خواهد داد.

اما به همه سفره‌های آب زیرزمینی فرونشسته در استان‌های خشک کشور فکر کنید که احتمالاً در بهار و تابستان آینده بالا خواهند آمد و برگ و باری افزون‌تر برای گستره وسیعی از طبیعت ایران فراهم خواهند کرد.

کد خبر 43791

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز