یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ویژه‌ای از آغاز بارش مجدد برف و باران در کشور از روز سه‌شنبه 9 بهمن ماه خبر داد.

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر تشکیل یک سامانه بارش‌زا در اروپا است که از روز سه‌شنبه هفته جاری از نوار غربی وارد کشور می‌شود و تا پایان هفته به تناوب بیشتر نقاط کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به طوری که در روزهای زیر برای مناطق ذکر شده بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود:

سه‌شنبه: شمال غرب، غرب، جنوب غرب

چهارشنبه: شمال غرب، غرب، مرکز، استان‌های حاشیه جنوبی البرز، جنوب غرب، جنوب، شمال شرق

پنجشنبه: شمال، مرکز، استان‌های حاشیه جنوبی البرز، جنوب، شرق، شمال شرق و جنوب شرق

جمعه: شمال، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و برخی نقاط جنوب کشور

با عبور این سامانه از روز پنجشنبه ابتدا در نیمه غربی و سپس در روز جمعه در نیمه شرقی دمای هوا کاهش می‌یابد.

در روزهای شنبه و یکشنبه ابتدا در نیمه غربی و سپس در نیمه شرقی وزش باد و بارش برف و باران پراکنده پیش‌بینی می‌شود، ولی شدت آن بر روی استان‌های بوشهر و هرمزگان قابل توجه است و تا روز سه‌شنبه دمای هوا در بیشتر نقاط کشور افزایش می‌یابد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که در ساعات آینده بارش پراکنده در غرب سواحل دریای خزر رخ خواهد داد.

از بعد از ظهر سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور شده و بارش در این مناطق آغاز خواهد شد و به تدریج گستره بارش‌ها روز یکشنبه کل نیمه غربی، بخش‌های مرکزی، سواحل شمالی و تا اخر وقت بخشهای شرقی کشور را نیز دربر می‌گیرد.

این سامانه اوایل وقت روز شنبه از جنوب شرق کشور خارج خواهد شد و روز دوشنبه با نفوذ زبانه کم‌فشار روی سواحل شمالی کشور، دمای هوا در این مناطق افزایش محسوس خواهد داشت.

از روز سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و ابتدا تا روز چهارشنبه در نیمه غربی و سپس در روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه شرقی کشور فعال است، از این رو بارش برف و باران و به دنبال آن کاهش دما در مناطق مذکور پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران ابری در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف بتدریج کاهش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای پایتخت در این روز به 3- و 4 می‌رسد . همچنین در روز دوشنبه آسمان تهران صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی در ارتفاعات نیمه‌ابری خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز نیز به 1- و 6 می‌رسد.

کد خبر 42671

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز