همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوعات اجتماعی و فرهنگی در راستای یکدیگر هستند و نباید آنها را جدای از یکدیگر دانست.

مسجد جامعی

به گزارش ایرنا، احمد مسجد جامعی در جریان بازدید از مصلای تهران و محل برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب با اشاره به مشکلات کشور در پی بارشهای اخیر و وقوع سیل در برخی استانها اظهار داشت: مطرح شدن موضوع سیل زدگان در نمایشگاه کتاب از مصادیق بارز موضوعات فرهنگی و اجتماعی در کنار یکدیگرند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب به نماد فرهنگی تبدیل شده و جریان فرهنگی سال کشور را خط دهی می کند، افزود: پیشنهاد می شود، با توجه به مسئولیت اجتماعی ناشران، بخشی در نمایشگاه برای کمک به سیل زدگان اختصاص یابد.
عضو شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: برگزاری نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه کتاب دیجیتال، نمایشگاه کتاب کودک از جمله نمایشگاه هایی هستند که در پی نمایشگاه کتاب در سالهای گذشته شکل گرفته است.

وی با اشاره به استقبال گروه های مختلف جامعه از نمایشگاه کتاب افزود: نباید به نمایشگاه کتاب به دید یک کتابفروشی بزرگ نگریست، بلکه باید در نمایشگاه کتاب ایده‌های جدید و نو شکل گیرد.

مسجد جامعی نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی برای رفع مشکلات حوزه چاپ و نشر دانست و افزود: مسئولان کشور هرساله از این نمایشگاه دیدن می کنند و این زمان فرصت مناسبی برای آشنایی آنان با مشکلات حوزه چاپ و نشر کشور است.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز در ادامه با بیان اینکه با وجود جلو افتادن زمان برگزاری نمایشگاه سعی کردیم با همدلی و مهربانی کارها را پیش ببریم و مسائل به خوبی پیش رفته است.

محسن جوادی افزود: امیدواریم تا نمایشگاه به اقتصاد نشر کمک کنند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۹۸ سی و دومین دوره، در تاریخ ۴ الی ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

کد خبر 437794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha