پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱
۰ نفر

پس از سفر رئیس‌جمهور به عراق و سفر متقابل نخست‌وزیر عراق به ایران، دیشب شهردار تهران وارد بغداد شد.

حناچي

 به گزارش همشهری، این سفر که به دعوت شهردار بغداد و برای بازدید از نمایشگاه گل و گیاه این شهر برگزار شد، شامل ملاقات با مسئولان محلی و مدیران شهری و استانی بغداد خواهد بود. دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی در این‌باره اظهار کرد: این سفر با هدف توسعه مناسبات دوجانبه انجام خواهد شد و در آن بر همکاری‌های میان۲پایتخت غرب آسیا افزوده می‌شود.  

گشتاسب مظفری گفت: پیش از این در سال‌های ۸۵ و ۸۶ در ۲مقطع شهرداران این دو شهر سفرهای متقابلی را انجام داده بودند. بین ۲ ارگان مدیریت شهری تفاهمنامه‌ای هم به امضا رسیده بود که زمینه همکاری را فراهم می‌کند. اگر دولت عراق و شهرداری بغداد بتواند مشکلاتی مانند مسائل امنیتی را مدیریت کند شرایط مساعدی برای فعالیت در بغداد و دیگر شهرهای عراق فراهم است.  

معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران افزود: با توجه به پروژه‌های شهرداری تهران که در سال‌های اخیر به انجام رسیده است، توانایی‌های بخش خصوصی و پیمانکاران شهرداری نیز در این سفر مطرح خواهد شد تا در حوزه‌های مختلف از آن استفاده شود. شهربانو امانی، عضو شورای شهر و مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این سفر شهردار  را همراهی می‌کنند.

کد خبر 437754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha