همشهری آنلاین: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امدادرسانی به شهروندان آسیب دیده از سیل دیشب در کلات واقع در شمال استان از لحظه وقوع حادثه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

امدادرسانی به سیل‌زدگان در کلات

اسماعیل بهمن آبادی صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب علاوه بر گروه های امدادی شهرستان کلات سه گروه امدادی دیگر با خودروهای کمکدار، چهار دستگاه موتور پمپ لجن کش و یک خودرو ایسوزو حاوی اقلام امدادی به کلات اعزام شدند. 

وی گفت: همچنین تاکنون ۴۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته ، ۶۰ تخته موکت، ۳۰ دستگاه چادر امدادی و برخی اقلام مورد نیاز اضطراری مانند نایلون و آب آشامیدنی سالم به همراه گروه های امدادی جمعیت هلال احمر به کلات ارسال شده است. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: هم اینک تخلیه آب از منازل سیلزده نیز در سطح ۱۰ روستای اطراف شهر کلات توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در حال انجام است. 

براساس اخطار اداره کل هواشناسی خراسان رضوی شدت بارش ها طی امروز و فردا ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه در این استان افزایش یافته که منجر به بروز روان آب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در بیشتر مناطق خراسان رضوی می شود. 

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در فاصله ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. کلات مرکب از دو بخش مرکزی و زاوین ۶۸ روستا دارد. ۲۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. کلات از سمت شمال و شرق هم مرز با جمهوری ترکمنستان است. 

کد خبر 437218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha