مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پاکبان‌ها در خیابان‌های پلدختر و معمولان حضور فعالی دارند و این روزها در حال جمع‌آوری زباله‌هایی هستند که در نبود سطل‌های ازبین‌رفته در اثر جاری‌شدن سیل، در خیابان رها شده‌اند.

پاكبان

ده‌ها نفر از پاکبانان از شهرداری شهرهایی چون تهران، خرم‌آباد و … به شهرهای سیل زده اعزام شده‌اند تا نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل جوان حدوداً ۲۰ ساله‌ای است که با چهار پنج نفر دیگر و با بیل‌هایی که دست گرفته‌اند، گل و لای را از جوهای پلدختر خالی می‌کنند، لباس سبز پوشیده و می‌گوید: یک هفته است از خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ تهران به پل‌دختر آمده‌ایم. قبلش فراخوان دادند و گفتند هرکس داوطلب است برای اعزام به شهرهای سیل‌زده بیاید. خیلی‌ها اعلام آمادگی کردند و فکر کنم حدود ۱۵۰ نفری به پلدختر آمده‌اند.

او ادامه می‌دهد: بعد که آمدیم چند خیابان را تقسیم کردند و دو سه خیابان اصلی شهر را به شهرداری تهران دادند اما آن قدر حجم گل و لای زیاد است که اگر بخواهیم روزی کمتر از ۱۲ ساعت کار کنیم، کاری پیش نمی‌رود. شیفت کاری ما در پل دختر، از ۶ صبح شروع می‌شود تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه دارد. دوباره از ساعت ۳ بعدازظهر تا ۹ شب کار می‌کنیم.

قدرشناسی مردم سیل‌زده پل‌دختر موضوعی است که اسماعیل روی آن تاکید می‌کند و می‌گوید: طوری گل توی خیابان‌ها نشسته بود که نمی‌شد از خانه‌ها بیرون آمد اما با همه سختی‌ها مردم لرستان هر لحظه که ما را می‌بینند، تشکر می‌کنند. راستش کار در پل‌دختر بسیار دشوار است، اما قدردانی این مردم خستگی برای ما نمی‌گذارد.

محمد کارگر دیگری است که از منطقه ۱۱ شهرداری تهران به پلدختر آمده، چهره‌اش نشان می‌دهد که از اهالی افغانستان است.

او می‌گوید: مردم ایران برای ما کم نگذاشتند. همه جا کنار ما بودند و حالا این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. بعضی از سطل‌های زباله را آب با خود برده یا آسیب‌دیده‌اند، ما زباله‌ها را از خیابان‌ها جمع می‌کنیم و گروهی دیگر هم گل و لای و لجن‌ها. بعضی از زباله‌ها اگر چند روز در یک جا بمانند بیماری ای جا می‌کنند، مگس و پشه هم جمع می‌شود و برای سلامتی مردم خوب نیست.

او درباره زباله‌های جمع‌آوری شده نیز می‌گوید: همه زباله‌ها را در کیسه جمع‌آوری می‌کنیم و حالا که راه باز شده با ماشین سنگین به بیرون منتقل می‌شود.

خداداد کارگر خدمات شهری خرم آباد است و در معمولان حضور دارد، می‌گوید: فعلاً زباله‌ها را جمع می‌کنیم تا شهر کثیف نباشد. وقتی غذا و چای و … توزیع می‌کنند، بعضی‌ها زباله‌اش را همانجا می‌ریزند و ما جمع می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: یک کار سخت هم داریم و آن از چند روز دیگر آغاز می‌شود، خارج کردن نخاله‌ها و زباله‌های سنگین‌تر است که باید ببینیم خدمات شهری چه تصمیمی برایش خواهد گرفت اما تا هروقت که لازم باشد ما و ده‌ها پاکبان دیگر اینجا هستیم.

خداداد تاکید می‌کند: فضاهای شهر را هم باید تمیز کنیم که ان‌شاءالله از روزهای آینده کارمان را شروع می‌کنیم.

جمع‌آوری زباله در مناطق بحران زده یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در مناطق درگیر بحران‌های طبیعی نظیر سیل و زلزله است که مدیریت بحران و دستگاه‌های بهداشتی تاکید زیادی بر آن دارند.

کد خبر 437087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha