همشهری آنلاین: عطاالله حنا، سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت المقدس با یادآوری اینکه عادی سازی روابط اعراب با رژیم اسرائیل برای نابودی مساله فلسطین است گفت: نمی‌توان انتظار داشت نژادپرستی، فاشیسم و ظلم اسرائیل در حق فلسطینی ها تغییر کند بلکه وضعیت اعراب باید دگرگون شود.

عطاالله حنا

به گزارش روز جمعه ایرنا از غزه، وی در جمع خبرنگاران در قدس یادآورشد: ماهیت نژاد پرستی، فاشیسم و ظلم رژیم اسرائیل و نقض حقوق ملت فلسطین در آن، هرگز تغییر نمی کند.

حنا افزود که نمی توان انتظار تغییر رژیم اشغالگر را داشت و همیشه از سال ۱۹۴۸ تا امروز همینطور بوده و چیزی تغییر نکرده آنچه باید تغییر کند شرایط کنونی فلسطینی ها و وضعیت اعراب است.

سراسقف کلیسای ارتدکس در بیت المقدس تصریح کرد: ما فلسطینی ها مساله عادلانه ای را دنبال می کنیم بنابراین باید اوضاع داخلی را برای همبستگی و وحدت و انسجام بیشتر سامان داده و از مساله عادلانه خود که منطقی ترین مساله تاریخ انسانی مدرن است دفاع کنیم.

وی افزود که پدیده عادی سازی روابط با اسرائیل افزایش یافته و اعراب نیز جزئی از این پدیده که هدف آن از بین بردن مساله فلسطین و غصب شهر قدس به شکل کامل است، شده اند.

حنا تاکید کرد که در این شرایط سخت فلسطینی ها باید وحدت خود را حفظ کرده و شکاف ها را برطرف کنند چرا که تنها رژیم اشغالگر از آن برای سرکوب و ظلم و حمله به ملت فلسطین استفاده می کند. برای پاسخ دادن به نژاد پرستی و رویکرد فاشیستی این رژیم وحدت لازم است.

کد خبر 437035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha