همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه با محوریت قرارگاه کربلا ۵۰ انفجار در حمیدیه، بستان و سوسنگرد برای جلوگیری از سیلاب در این شهرها انجام داده است.

سپاه 50 انفجار در نقاط سیل زده خوزستان انجام داد

سردار «احمد خادم سید الشهدا» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، با اشاره به اقدامات امداد رسانی نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: این انفجارهایی که نیروی زمینی سپاه انجام داد موجب شد تا مناطق یادشده تحت الشعاع آب قرار نگیرند.

فرمانده قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت قرارگاه کربلا و تیپ های حضرت حجت، حضرت مهدی، گروه ۶۴ الحدید، تیپ امام حسن مجتبی، گروه ۴۰ صاحب الزمان با دستور فرمانده نیروی زمینی با همه ادوات وارد عمل شده اند و قریب به ۲ هزار نفر مشغول امداد رسانی هستند.

سردار خادم سید الشهدا در پایان خاطرنشان کرد: ما با ادواتی که داشتیم اعم از بولدوزر، لودر و بیل مکانیکی کارهای بسیار خوبی انجام دادیم و سیل بندها را ترمیم کردیم.

به گزارش ایرنا، افزایش بارش ها از اول فروردین در کشور و افزایش آورد آب از استان های بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد کرخه و دز باعث طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان شده است.

تاکنون بیش از ۲۱۰ روستا و ۶ شهر در استان خوزستان به دلیل خطر آبگرفتگی و سیل ناشی از طغیان رودخانه ها دستور تخلیه گرفته اند و امداد رسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان ادامه دارد.

کد خبر 436968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha