چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تا سال ۲۱۰۰ میلادی حدود دو سوم از حجم یخچال‌های طبیعی آلپ آب می‌شوند.

آلپ

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده‌ است: تا پایان این قرن افزایش دمای ناشی از تغییرات اقلیمی موجب خواهد شد حدود دو سوم از یخچال‌های طبیعی در رشته‌کوه‌های آلپ ذوب شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد گرمای جهانی در کنار انتشار گازهای گلخانه‌ای که در گذشته رخ داده موجب خواهند شد تا سال ۲۰۵۰ نیمی از یخ‌های موجود در این رشته‌کوه از بین برود. همچنین حتی در صورتی که میزان انتشار آلاینده کربن به صفر کاهش پیدا کند، تا سال ۲۱۰۰ دو سوم از پهنه‌های یخ ذوب می‌شوند.

به گفته کارشناسان مطالعات جوی از بین رفتن یخچال‌های طبیعی به طور چشمگیر بر میزان دسترسی به آب در بخش کشاورزی و برق آبی به خصوص به هنگام خشکسالی اثر گذاشته و طبیعت و گردشگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محققان سوئیسی اظهار داشتند: یخچال‌های طبیعی در بخش اروپایی رشته کوه آلپ و تحولات اخیری که در آن‌ها اتفاق افتاده نشانه تغییرات پیوسته در وضعیت آب و هوایی است.

به گزارش روزنامه گاردین، همچنین به گفته محققان یخچال‌های طبیعی در رشته‌کوه‌های هیمالیا و هندوکش که در ارتفاع بالاتر و سردتر قرار دارند در صورتی که میزان انتشار جهانی آلاینده کربن کاهش پیدا نکند تا سال ۲۱۰۰ دو سوم از حجم یخ‌های خود را از دست خواهند داد.

کد خبر 436874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha