سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم اهدای جایزه ادبیات داستانی زنان استرالیا دقایقی پیش برگزار و کتاب خاطراتی تحت عنوان «خرابکاران» نوشته ویکی لاوو-هاروی به عنوان برنده جایزه استلا معرفی شد.

جایزه استلا ۲۰۱۹ به یک کتاب خاطرات رسید

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، کتاب خاطراتی که پیش از این دیگر منتشر نمی‌شد موفق شد جایزه زنان استرالیا را از آن خود کند.
 
 «خرابکاران» نوشته ویکی لاوو-هاروی که در هوای سرد کانادا رخ می‌دهد داستان خود نویسنده است که برای مراقبت از مادر بیمارش به استرالیا باز می‌گردد.
 
هیئت داوران اعلام کردند داستان هاروی بسیار صادقانه درباره بیماری فیزیکی و روحی نوشته است. «کتابی که نشان می‌دهد اعضای یک خانواده می‌توانند چه دردهای روحی به هم تحمیل کنند. راوی توانسته است همه دیدگاه‌ها را در نظر بگیرد و هدیه‌ای جذاب با روایتی گسترده به ما می‌بخشد. »
 
کتابی که شش ماه پس از انتشار به دلیل اینکه ناشر کار خود را متوقف کرد دیگر منتشر نشد. پس از حضور این کتاب در فهرست اولیه جایزه استلا انتشار هارپر کالینز حق انتشار دوباره را خرید.
 
خود هاروی درباره برنده شدنش گفت: «حتی حضور در فهرست نهایی جایزه استلا برای من رویا بود زیرا این جایزه نقش مهمی در گسترش کار نویسندگان زن دارد. اگر آرزو داشتم که در جایزه‌ای حضور داشته باشم بی‌شک جایزه استلا را انتخاب می‌کردم و حالا به آرزویم رسیده‌ام. »
 
جایزه اِستلا که در سال ۲۰۱۹ هفتمین دوره خود را جشن می‌گیرد در تلاش برای تشویق زنان داستان‌نویس استرالیایی ایجاد شد و جایزه ۵۰ هزار دلاری به برگزیده اهدا می‌کند. فقط آثار داستانی و غیرداستانی که در سال ۲۰۱۸ در استرالیا منتشر شدند اجازه شرکت در این رقابت را دارند. علاوه بر اهدای جایزه ۵۰ هزار دلاری به برنده، نامزدهای حاضر در فهرست نهایی نیز هزار دلار به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.
 
«خدایان کوچک» نوشته جنی آکلند، «پل» نوشته اِنزا گندولفو، «کوهستان صورتی در جزیره لوکست» نوشته جیمی مارینا لائو، «لبِ زیادی» نوشته ملیسا لوکاشنکو در بخش داستان و «بدیهی» نوشته ماریا تومارکین در بخش غیرداستانی از نامزدهای نهایی جایزه استلا در سال ۲۰۱۹ بودند.
 
دنیل برونینگ، مجری رادیو ملی، میشل کرستر، برنده جایزه میلز فرانکلین، آمیلیا لاش، برنامه‌ریز فستیوال نویسندگان جوان سیدنی، کیت مک‌کلایمنت، روزنامه‌نگار و محقق، و لوئیس سوئین، مدیر انتشارات اسلیپرز و بنیان‌گذار جایزه اِستلا هیئت داوران جایزه استلاِ سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 436765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha