همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران در کمتر از چند ساعت دیگر اقدام مقابله به مثل با آمریکا خواهد کرد، گفت که نظامیان آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند.

حشمت الله فلاحت‌پیشه

ایسنا نوشت" حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی گفت: ایران در کمتر از چند ساعت دیگر اقدامی مقابله به مثل خواهد کرد و نظامیان آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند. این تصمیم از حمایت همه دستگاه‌های نظام برخوردار است.

وی توضیح داد: طبق قانون اقدام متقابل ایران در برابر آمریکا دولت موظف است که نظامیان آمریکا را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد و شورای عالی امنیت ملی و دولت آن را اجرایی کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد مجلس این موضوع را در قالب طرح دوفوریتی دنبال خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیحات تکمیلی گفت: روش اول اقدام مقابله به مثل با آمریکا اجرای قانون مصوب مجلس درخصوص اقدام متقابل و متناسب در برابر سیاست آمریکاست که اگر اجرای این قانون نظر مجلس را تأمین کند دیگر طرح دوفوریتی را دنبال نمی‌کنیم وگرنه با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و نظر مثبت سه فراکسیون سیاسی مجلس قطعاً طرح قرار دادن نیروهای نظامی آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی در مجلس تصویب می‌شود کمااینکه آقای ظریف در جلسه امروز کمیسیون از این موضوع حمایت کرد.

فلاحت‌پیشه در پایان تاکید کرد که اقدام آمریکا نقض حقوق بین‌المللی است و ایران طبق قوانین بین‌المللی می‌تواند اقدام مقابله به مثل کند.

در حالی امروز آمریکا در اقدامی خصمانه سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد که بلافاصله بعد از آن وزیر خارجه خواستار قرار گرفتن نام نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا در فهرست گروه‌های تروریستی ایران شد.

کد خبر 436675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha