همشهری آنلاین: کمیسیون انتخابات پارلمانی هند تنها چند روز مانده به موعد رأی‌گیری آماج انتقادهای بسیار قرار گرفته و با اتهام جانبداری از دولت کنونی روبرو شده است.

نارندار مودی در کنار آمیت شاه

به گزارش یورونیوز، شهروندان سوالاتی می‌پرسند از این دست که آیا دعوت اخیر نخست‌وزیر از مردم برای انجام یک تست ضدماهواره‌ای زیرپا گذاشتن قانون نبوده است؟ آیا درست است که نخست‌وزیر یک کانال تلویزیونی اختصاصی داشته باشد؟ آیا درست است که نیروهای مسلح کشور را «سربازان مودی» بخوانند؟

سندیپ ساکسنا، عضو کمیسیون انتخابات هند در این باره گفت:‌ «این کمیسیون فقط وقتی وارد عمل می‌شود که داده‌های کافی در اختیار داشته باشد.» وی افزود:‌ «ما (برای جمع‌آوری داده‌ها) معمولا از کارکنان میدانی خود کمک می‌گیریم. که معمولا حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد و آنگاه اقدام می‌کنیم.»

از سوی دیگر منتقدان آقای مودی می‌گویند شبکه تلویزیونی نامو (NaMO TV) که به تازگی راه‌اندازی شده، با وجود شکایت‌ها وانتقادها همچنان فقط کارزارهای انتخاباتی آقای مودی را پوشش می‌دهد.

اما بزرگترین انتقادی که این کمیسیون به آن مواجه شده و در حال بررسی آن است سخنرانیِ یکی از اعضای حزب حاکم است که وی در آن اعضای اعضای ارتش هند را «سربازان مودی» خطاب کرده است.

یکی دیگر از اتهام‌های وارد شده به آقای مودی استفاده از برنامه فضایی هند برای تأثیر گذاشتن بر انتخابات است. منتقدان می‌گویند شیوهٔ آقای مودی در اعلام خبری تصمیم‌گیری برای ساقط کردن یکی از ماهواره‌های این کشور جنبه تبلیغاتی داشته است.

احزاب مخالف دولت هند نیز کمیسیون انتخابات این کشور را متهم به هواداری از حزب حاکم کرده‌اند. آنها مدعی شده‌اند که اعضای این کمیسیون تهدید شده‌اند که در صورت شکست مودی زندانی خواهند شد. دولت کنونی هند به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر، این اتهام را رد کرده است.

هند با ۹۰۰ میلیون رأی‌دهنده بیشترین شمار رأی‌دهندگان یک کشور در جهان را دارد. شعبه اصلی کمیسیون انتخاباتی این کشور تنها در پایتخت ۳۰۰ کارمند دارد.

کد خبر 436651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha