مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: موشک «فالکون سنگین» (Falcon Heavy) ساخت شرکت اسپیس‌ایکس روز سه‌شنبه ۹ آوریل (۲۰ فروردین) یک ماهواره مخابراتی را به فضا خواهد برد.

Falcon Heavy

موشک «فالکون سنگین» یا «فالکون هووی» یک پرتابگر مشتق از فالکون ۹ است و شامل یک موشک فالکون ۹ در قسمت مرکزی و دو بوستر تشکیل‌شده از مرحله اول فالکون ۹ در طرفین است. این موشک می‌تواند محموله‌هایی با وزن  تا حدود ۶۴ تن را به فضا ببرد و می‌تواند برای ماموریت‌های سرنشین‌دار به کره ماه یا مریخ استفاده شود.

فالکون سنگین در فوریه سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار آزمایش شد و با موفقیت خودروی تسلای شخصی ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس‌ایکس، و  یک آدمک با لباس فضایی درون آن به نام «استارمن» به فضا فرستاد.

این پرتاب موفق نخستین مشتری را برای این سیستم جلب کرد و اکنون قرار است ماهواره مخابراتی بزرگ ساخت شرکت لاکهید به نام عرب‌ست-۶ای (۶A) که شرکت عرب‌ست مالکش است،  با این موشک به مدار کره زمین (مدار زمین‌آهنگ یا  ژئوسنکرون) فرستاده شود.

روز جمعه ۲ روز پیش از پرتاب موتورهای موشک به طور آزمایشی روشن شدند و پرتاب نهایی در ساعت ۳:۳۶ دقیقه بعدازظهر روز سهشنبه به وقت محلی از فلوریدا انجام خواهد شد.

عکس روز: ماشین تسلا در مدار زمین

کد خبر 436537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha