همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مردم مناطق سیل‌زده از آب معدنی یا آب‌های مورد تایید بهداشت استفاده کنند.

سيل

به گزارش ایسنا، عبدالرضا فاضل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بیش از دو هفته‌ای که از سیل گلستان می‌گذرد، اقدامات درمانی در کمپ‌ها و بیمارستان‌های صحرایی توسط کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای  بهداری سپاه و ارتش انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در روزهای آینده دغدغه بیماری‌های عفونی را در مناطق سیل‌زده داریم و مردم باید توجه جدی به توصیه‌های بهداشتی داشته باشند.

فاضل با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی، تصریح کرد:‌ آبی که مردم در مناطق سیل زده استان مصرف می‌کنند حتما باید مورد تائید همکاران بهداشت محیط ما باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم که ترجیحا از آب انبارها استفاده نکنند، آب معدنی به اندازه کافی در مناطق سیل‌زده وجود دارد. اگر هم می‌خواهند از آب انبارها استفاده کنند حتما باید مورد تائید بهداشت باشد.

وی یادآور شد: هر فردی که در مناطق سیل‌زده دارای علائم ضعف و بی‌حالی، تب و لرز و اسهال و استفراغ است باید بلافاصله به مراکز پزشکی درمانی مراجعه کند.

فاضل تاکید کرد:‌ در بیمارستان آق‌قلا امکانات لازم پیش‌بینی شده و حتی تخت‌های خالی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۰۰ مورد آزمایش برای وبا گرفته شده که همه آنها منفی بود.

کد خبر 436517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha