همشهری آنلاین: لی دو هون'، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کره جنوبی گفت: تحریم‌ها به تنهایی نمی‌تواند باعث شود تا کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای خود صرف نظر کرده و تسلیم شود.

لی دو هون

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، دو هون امروز، جمعه ۱۶ فروردین، در کنفرانسی در سئول خاطر نشان کرد: تحریم‌ها برای این است که کره شمالی دست به اقدامات بدتری نزند، اما اینطور نیست که با ابزار تحریم بتوان همه مشکلات را حل و فصل کرد.

چنین اظهار نظری از سوی یک مقام ارشد امنیتی و هسته‌ای کره جنوبی پیش از سفر رییس جمهوری این کشور به آمریکا نشان می‌دهد که سئول تمایلی به افزودن فشارهای اقتصادی و تجاری بر کره شمالی ندارد و استمرار تحریم‌ها را برای حل مساله هسته‌ای شبه جزیره کره درست نمی‌داند.

وی همچنین تاکید کرد: کره شمالی سال‌های مدید تحت فشار و هر تحریمی از برنامه هسته‌ای خود حراست کرده و آن را توسعه داده است و اینکه تصور شود با افزوده شدن بر تحریم‌ها از این تسلیحات اتمی دست می‌کشد، جز یک توهم چیز دیگری نیست.

این مقام کره جنوبی تصریح کرد: مذاکرات ماه فوریه میان آمریکا و کره شمالی در هانوی ویتنام شکست خورد، ولی طرفین در مجموع توانسته‌اند اختلافاتشان را کاهش دهند. نماینده هسته‌ای کره جنوبی گفت که باید مذاکرات بسیار کلیدی‌تر و عمیق‌تر کاری میان طرفین انجام شود، تنها در این شرایط است که می توان به توافقات بهتری دست یافت.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که گمانه زنی‌ها حاکی است که کره شمالی به دلیل به نتیجه نرسیدن گفت و گوهایش با آمریکا، در حال بازنگری در راهبرد مذاکرات هسته‌ای است و این تصمیم را بزودی اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر رییس جمهور آمریکا بتازگی گفت که در مذاکرات فوریه به رهبر کره شمالی گفته است که او برای یک توافق آمادگی ندارد.

کد خبر 436282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha