همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ورود گروه‌های واکنش سریع امدادی به منطقه سیل زده پلدختر استان لرستان خبر داد.

پل‌دختر

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: این تیم‌های امداد و نجات با ورود خود به منطقه یادشده با تمام توان در حال امدادرسانی به سیل زدگان و متاثرین از سیلاب هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۶ فروند بالگرد هم برای کمک به سیل زدگان پلدختر به لرستان اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همه اقلام امدادی، زیستی و مواد غذایی به اندازه کافی در انبارهای استان لرستان وجود دارد و بالگردهای هلال احمر به تیم های تخصصی امداد و نجات کوهستان برای فرود و صعود احتمالی و نجات جان حادثه دیدگانی که به خاطر سیلاب به پشت بام‌ها و ارتفاعات بلند پناه برده‌اند مجهز شده‌اند. سلیمی توضیح داد: یک اردوگاه جدید هم برای اسکان اضطراری و موقت سیل زدگان پلدختر استان لرستان پیش‌بینی و برپا شده است.

وی از عموم مردم خواست تا از تردد بی‌مورد در مناطق سیل زده استان لرستان خودداری کنند تا امدادرسانی به سیل زدگان با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از نجات و انتقال شماری از روستائیان به روستاهای دیگر و مناطق امن خبر داد و گفت: با باز شدن مسیرهای مواصلاتی زمینی به پلدختر گروه‌های جدید امداد و نجات به مناطق سیل‌زده اعزام خواهند شد.

کد خبر 436119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha