همشهری آنلاین: نماینده مردم پلدختر در مجلس می‌گوید شرایط در شهر پلدختر و معمولان در استان لرستان بحرانی است و نیروهای امدادی باید حداکثر توان خود را برای نجات جان مردم بگذارند.

پلدختر

به گزارش ایسنا سید حمیدرضا کاظمی درباره آخرین وضعیت شهرهای پلدختر و معمولان در جنوب استان لرستان بعد از سیل گفت: «وضعیت شهر پلدختر و معمولان بحرانی است به طوری که آب خانه‌های مردم را گرفته است و در شهر و روستا آب جریان دارد. مردم گرفتار سیل هستند و بر روی پشت بام منازل ایستاده‌اند. نه شرایط جوی اجازه می‌دهد که هلی‌کوپتر این افراد را نجات دهد و نه امکانات به میزان کافی موجود نیست که بتوانند افراد را از منازل نجات دهند.»

او افزود: «اگر آب از این میزان بالاتر برود جان مردم در خطر است. انتظار می‌رود که دستگاه‌های امدادرسان با استفاده از امکانات امدادی نظیر هلی‌کوپتر برای نجات جان مردم اقدام کنند. از لحاظ مالی که دیگر چیزی برای شهر و مردم باقی نمانده است. حداقل تلفات نداشته باشیم.»

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «نیروهای امدادی باید هرچه سریع‌تر به داد مردم برسند و جان مردم را نجات دهند. اکنون نصف شهر پلدختر و معمولان در زیر آب است و تمام روستاهای حاشیه رودخانه به زیر آب رفته است و مردم بر روی پشت بام‌ها نظاره‌گر تخریب هستند و درخواست کمک دارند.»

به گفته کاظمی تنها استفاده از بالگرد است که در شرایط کنونی می‌تواند جان مردم را نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس تمامی راه‌های منتهی به پلدختر در حال حاضر قطع و آب تمام سطح این شهرستان را فرا گرفته و مردم در محاصره کامل هستند و بسیاری از شهروندان برای فرار از سیل و غرق‌شدگی به ارتفاعات از جمله پشت‌بام خانه‌ها و کوه‌های اطراف پناهنده شده‌اند.

سیل بخش غربی و شرقی پلدختر را محاصره کرده و مردم هیچ راه ارتباطی برای خروج از این وضعیت ندارند. با طغیان رودخانه «کشکان» 5 هزار واحد مسکونی پلدختر زیر آب رفته و  آب با حجم بالایی به درون دیگر واحدها رفته است.

کد خبر 436074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha