دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه اعلام کرد فراکسیون چپ‌ها در پارلمان آلمان، بوندستاگ، خواهان اخراج ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در این کشور به خاطر مداخله در مسائل داخلی شده است.

ريچارد گرنل

به گزارش ایرنا، بر اساس درخواستی که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته فراکسیون چپ‌ها در پارلمان آلمان (بوندستاگ) اخراج سفیر آمریکا در این کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

در این درخواست آمده است: 'ریچارد گرنل' بار دیگر فراتر از وظایف دیپلماتیک خود در امور داخلی دولت فدرال آلمان مداخله کرده است.

در این درخواست تاکید شده است که رفتار و اظهارات سفیر آمریکا مغایر با ماده ۳ توافقنامه وین در سال ۱۹۶۱ در خصوص مناسبات دیپلماتیک دوستانه بین آلمان و آمریکا است.

فراکسیون چپ‌ها به عنوان شاهد مدعای خود به سخنان گرنل در خصوص نقش آلمان در احداث خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲»، مناسبات برلین با غول مخابراتی چینی «هوواوی» و مناسبات تجاری شرکت‌های آلمانی با ایران اشاره کرده است. دو هفته پیش نیز یک مقام حزب دموکرات آزاد آلمان رفتار سفیر آمریکا در برلین را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

بنا بر این گزارش سخنان «ریچارد گرنل» در مورد اقدامات «اولاف شولتز» وزیر دارایی آلمان در خصوص بودجه دفاعی، موجب خشم سیاستمداران آلمانی از جمله «ولفگانگ کوبیکی» معاون حزب دموکرات آزاد (FDP) شد.

کوبیکی در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فرانسه انجام داد ضمن انتقاد از مداخله سفیر آمریکا در امور داخلی آلمان گفته است وزارت خارجه باید وی را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی و از کشور اخراج کند.

کد خبر 436040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha