دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار خوزستان با اشاره به تخلیه ۲۷ روستا در استان گفت: تا روز گذشته حدود ۹۰ درصد از حجم مخازن سدهای خوزستان پر شده است.

سيل خوزستان

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: تاکنون ساکنین ۲۷ روستای خوزستان تخلیه شده‌اند و به ساکنین ۴۴ روستای دیگر نیز که در خطر سیلاب قرار دارند، اعلام کرده‌ایم که محل سکونت خود را ترک کنند.

وی افزود: ۲۷ روستایی که ساکنین آنها از محل زندگیشان منتقل شده‌اند، صرفا دچار آبگرفتگی نشده بودند و برخی از آن روستاها در خطر سیلاب قرار داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سیل‌بندها در بسیاری از مناطق تقویت شده‌اند، تصریح کرد: به دلیل مسایل ایمنی در حال تخلیه روستاهایی هستیم که در خطر سیلاب قرار دارند و در این زمینه در حال قانع کردن ساکنین روستاها هستیم که محل زندگی خود را ترک و به مناطق امن بروند.

شریعتی با بیان اینکه شاهد سرریز از سدهای خوزستان نبوده‌ایم، ادامه داد: مدیریت سدها در کنترل است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: طغیان رودخانه و همچنین بارش‌ها در استان‌های بالادست به سمت خوزستان می‌آید و استان را با شرایط فعلی مواجه کرده است و باید این سیلاب‌ها نیز کنترل شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از حجم مخازن استان خوزستان پر شده است و در این زمینه باید با مدیریت مناسب و تدبیر شرایطی را فراهم کنیم که شاهد کمترین خسارت اجتماعی، فنی و ... باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز با اشاره به آغاز بارندگی در خوزستان، گفت: این بارش‌ها در حوضه‌های آبریز کرخه، دز و کارون خواهد بود.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: بیشترین بارش‌ها را در مناطق شمالی و شرقی خوزستان خواهیم داشت. این بارش‌ها در حوضه‌های آبریز کرخه، دز و کارون خواهد بود.

وی افزود: مشکل اصلی، خود این حوضه‌ها نیستند بلکه مشکل حوضه‌های بالادستی است. استان‌های ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته و امروز بارش‌های خیلی خوبی داشتند و روز گذشته نیز در همین بارندگی‌های بعد از ظهر ایلام حدود ۸۰ میلیمتر و لرستان حدود ۶۰ میلیمتر بارندگی داشته‌اند که این بارندگی‌ها تا امروز ادامه خواهد داشت.

سبزه‌زاری ادامه داد: دیروز ابتدای بارندگی‌ها بود و با توجه به اینکه بارش‌ها تا پایان امروز ادامه دارند و سدهای خوزستان نیز دیگر جایی ندارند، موجب می‌شود که وضعیت کنونی وضعیت خوبی نباشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: بارش‌ها تا امشب ادامه دارد.

ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان با ارسال پیامک به شهروندان ساکن مناطق در خطر سیلاب در اهواز هشدار داد.

در این پیامک که یک‌شنبه شب و بامداد دوشنبه از سوی مدیریت بحران استانداری خوزستان به تلفن همراه ساکنان برخی مناطق شهر اهواز ارسال شده، آمده است: «شما در بستر سیلابی رودخانه و در معرض خطر می‌باشید.»

همچنین در پیامک دیگری به شهروندان گوشزد شده: «سیلاب ورودی به استان و میزان خروجی سدها کاملا مدیریت شده می‌باشد ولی از تردد و توقف در مناطق مستعد سیلاب به ویژه حاشیه رودخانه‌ها و جاده‌های ساحلی که در بستر رودخانه‌ها قرار دارند خودداری کنید.»

کد خبر 436012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha