همشهری آنلاین: ماه گذشته برای شرکت تسلا که سازنده خودروهای الکتریکی است ماه پر فراز و نشیبی بود.

تسلا

شرکت تسلا ابتدا اعلام کرده بود می‌خواهد برای کاهش هزینه، تمامی فروشگاه‌هایش را ببندد اما چند روز بعد گفت آنها را نگه می‌دارد و به جای آن قیمت محصولاتش را ۳ درصد بالا می‌برد.

به گزارش یورونیوز رقابت بر سر تولید ماشین برقی به شکل انبوه اوج گرفته است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد مدل ۳ تسلا با قیمت پایه ۳۱ هزار یورو روانه بازار می‌شود. اما کارشناسان شک دارند این قیمت واقعا برای تسلا به‌صرفه باشد.

جسیکا کالدوِل، ‌ کارشناس تحلیل صنایع می‌گوید: امسال بناست این شرکت همزمان با افزایش فروش تسلای ۳ روی دور موفقیت بیفتد. اما اگر ضرر و زیان‌ها ادامه پیدا کند مسئولان تسلا به این فکر می‌افتند که آیا فروش این مدل می‌تواند زیربنای مالی محصولات آینده‌شان را تأمین کند یا نه. اگر بازدهی این محصول طبق انتظار نباشد سوالات بسیاری درباره آینده تسلا پیش می‌آید.

همه این تغییرات هنوز سرمایه‌گذاران را مجاب نکرده است. گرچه ارزش سهام تسلا کمی پایین آمده اما اگر این شرکت بتواند در بازار خودروی شاسی‌بلند الکتریکی جایی پیدا کند اوضاع چندان بد هم نیست.

مایکل هارلی کارشناس فروش خودرو می‌گوید: در حال حاضر ماشین‌های شاسی‌بلند و نیمه‌شاسی‌بلند بیش از ۵۰ درصد فروش بازار خودرو را دارند که اساسا دو برابر فروش مدل‌های سِدان است. من فکر می‌کنم مدل وای یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های تسلا باشد.

تسلا با کارخانه عظیمی که بناست تا آخر امسال میلادی در شانگهای چین تکمیل شود احتمالا می‌تواند به سرعت وارد بازار خودروهای الکتریکی داخل چین هم شود.

کد خبر 435996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha