یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: استقلال‌طلبان کاتالونیا که خواستار جدایی این منطقه از اسپانیا هستند، در شهر «بارسلونا» تظاهرات برپا کردند که این تظاهرات با ورود حامیان اتحاد این کشور، به درگیری کشیده شد.

حامیان جدایی کاتالونیا در «بارسلونا» تظاهرات برپا کردند
حامیان جدایی کاتالونیا از دولت مرکزی اسپانیا دیروز (شنبه) بار دیگر در شهر «بارسلونا» تظاهرات برپا کردند.

خبرگزاری «یوروپ پرس»، در این خصوص گزارش کرد که مخالفان جدایی کاتالونیا نیز در مقابل استقلال‌طلب‌ها در شهر بارسلونا تظاهرات برپا کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پنج نفر در این تظاهرات طرفداران و مخالفان جدایی کاتالونیا از اسپانیا زخمی شدند.

جرقه درگیری‌ها پس از آن خورد که حزب راستگرای افراطی «Vox» تحت پرچم «کاتالونیا برای اسپانیا» در بارسلونا تظاهرات برپا کرد. در سوی دیگر، سازمان‌های چپگرا از جمله «نمایندگی اتحاد مردمی» و دیگر سازمان‌هایی که حامی استقلال کاتالونیا هستند، با این تظاهرات مقابله کردند و با دخالت نیروهای پلیس، درگیری‌هایی میان دو طرف رخ داد و تعدادی نیز زخمی شدند.

اکتبر سال ۲۰۱۷ در کاتالونیا همه پرسی استقلال برگزار شد که ۹۰ درصد از افرادی که در این همه‌پرسی شرکت کرده بودند به استقلال این ناحیه از اسپانیا رأی دادند. دولت مرکزی مادرید ضمن به رسمیت نشناختن برگزاری چنین همه‌پرسی، آن را محکوم کرد و ضمن اعلام حاکمیت مستقیم بر کاتالونیا، پارلمان محلی را منحل کرده و شماری از مقام‌های ارشد این منطقه خودمختار را بازداشت کرد.

فارس

کد خبر 435982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha