همشهری آنلاین: با قطعی شدن تولید فصل ۲۱، «نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه» به طولانی‌ترین سریال در تاریخ تلویزیون آمریکا تبدیل می‌شود.

ماريشكا هرگيتي بازيگر سريال نظم و قانون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینترتینمنت ویکلی، عنوان طولانی‌ترین سریال تلویزیون با ۲۰ فصل در اختیار «دود تفنگ» و «نظم و قانون» است؛ اولی بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ در قالب ۶۳۵ قسمت روی آنتن رفت و دومی هم که نسخه اصلی «واحد قربانیان ویژه» است، از ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۰ تا ۲۴ می ۲۰۱۰ در ۴۵۶ قسمت از شبکه ان‌بی‌سی پخش شد.

«نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه» نخستین بار ۲۰ سپتامبر ۱۹۹۹ از شبکه ان‌بی‌سی به نمایش درآمد و تا ۲۱ مارس ۲۰۱۹ درست ۴۵۲ روی آنتن رفته است. حالا با اعلام خبر تولید فصل ۲۱، می‌توان «واحد قربانیان ویژه» را از نظر تعداد فصل طولانی‌ترین سریال با شخصیت‌های زنده در آمریکا دانست. دیک وولف ۷۲ ساله خالق هر دو سریال «نظم و قانون» است و برای چند سال هر دو پروژه هم همزمان هدایت و راهبری می‌کرد.

داستان «واحد قربانیان ویژه» درباره گروهی به همین نام در پلیس شهر نیویورک است که روی پرونده‌های جنایی با موضوع‌های آزار جنسی، آزار کودکان و خشونت خانوادگی کار می‌کنند. کریستوفر ملونی و ماریشکا هرگیتی بازیگران اصلی سریال هستند و با کلید خوردن فصل ۲۱، شخصیت ستوان الیویا مارگارت بنسن با بازی هرگیتی پردوام‌ترین قهرمان زن در تاریخ سریال‌ها می‌شود. این بازیگر آمریکایی با همین نقش دو جایزه امی و گلدن گلوب برده است.

از نظر تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها، کارتون محبوب «سیمپسن‌ها» با ۳۰ فصل و ۶۵۷ قسمت طولانی‌ترین سریال تاریخ تلویزیون آمریکاست؛ پروژه‌ای که پخش آن از میانه‌های دسامبر ۱۹۸۹ آغاز شده و پس از ۳۰ سال همچنان ادامه دارد.

کد خبر 435924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha