همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تمامی پادگان‌های ما در مناطق سیل‌زده آماده‌باش هستند.

آماده‌باش تمامی پادگان‌ها در مناطق سیل‌زده

به گزارش مهر  امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به امداد رسانی نزاجا به مناطق سیل زده، گفت: تمامی پادگان‌های ما در این مناطق آماده‌باش هستند و تمام تجهیزات مورد نیاز را آماده کرده‌ایم تا در صورت بحران احتمالی ناشی از بلایای طبیعی و نیاز به امدادرسانی، بلافاصله وارد عمل شویم.

وی به اقدامات امدادرسانی صورت گرفته در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد خوزستان و بنا به درخواستی که داشتند، دو پل و آب بند در آنجا ساختیم و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

امیر سرتیپ نعمتی درباره اقدامات ارتش در استان گلستان تصریح کرد: انواع تجهیزاتی که مورد نیاز بوده را به منطقه ارسال کردیم. همچنین قایق‌های جیمینی و سایر قایق‌ها، نفربرها، تجهیزات مهندسی، موتورهای پمپ جهت تخلیه آب، لودر، بولدوزر، بیل مکانیکی را نیز ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه نیروهای غواص ارتش در منطقه سیل زده حضور دارند، افزود: بیمارستان صحرایی ارتش را با همه تخصص‌های لازم به همراه پرسنل متخصص در منطقه آق قلا مستقر کردیم تا به مردم عزیز منطقه خدمات بهداشت و درمان ارائه دهند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: علاوه بر بیمارستان صحرایی، اتاق عمل سیار در منطقه مستقر شده و تمامی امکانات مورد نیاز مردم وارد منطقه شده‌اند.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران طی چند نوبت کمک‌هایی را به منطقه آق قلا ارسال نموده و آماده ارسال کمک‌ها و خدمات دیگر است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیاز به امدادرسانی و کمک‌های بیشتر به سیل زدگان منطقه آق قلا و استان گلستان است، گفت: روز گذشته یک راه زمینی به منطقه گمیشان باز کردیم.

وی با بیان اینکه بالگردهای ارتش را برای کمک و امدادرسانی به استان کهکیلویه و بویر احمد اعزام کردیم، خاطر نشان کرد: در استان فارس نیز علاوه بر ورود ۳ تیم از یگان‌های ارتش به مناطق سیل زده، تجهیزاتی اعم از "جرثقیل" و " کفی" جهت جابجایی خودروهای شهروندان ارسال کردیم و با کمک و همکاری دستگاه‌های امدادی شرایط به حالت عادی بازگشت.

امیر سرتیپ نعمتی گفت: ضمن بررسی مکان‌های استقرار مردم سیل زده و امکانات موجود، قریب به ۳۰۰ خانواده سیل زده را در پایگاه هوایی استان و پادگان‌های نیروی زمینی اسکان دادیم و امکانات مناسب و مختلفی را در اختیار آن‌ها گذاشتیم.

کد خبر 435794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha