سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

پوست اطراف چشم نازک‌ترین و شکننده‌ترین پوست در تمام سطح بدن است و باتوجه به اینکه هنگام صحبت‌کردن با دیگران چشم‌ها کانون توجه محسوب می‌شوند، چین و چروک‌های اطراف آن به‌عنوان بزرگ‌ترین علت پیری چهره شناخته شده‌اند

کیست‌های زیر چشمی نیز صدمه زیادی به چهره فرد وارد می‌کند و باعث ایجاد قیافه‌ای آشفته و پریشان می‌شود. ورزش‌های مخصوص چشم می‌تواند کمک زیادی به چشم‌های پف‌آلود کند. افتادگی پلک‌ها نیز با تمرین‌های مؤثر و ورزش‌های ضدپیری چشم، تا حد زیادی برطرف می‌شود.

تمرین شماره یک
2 طرف سر خود را - در قسمت گیجگاه – به آرامی با 2 انگشت فشار دهید تا عضلات آن کشیده شوند و در همین حال، مرتبا چشم‌ها را باز و بسته کنید. این کار را 5بار تکرار کنید.

تمرین شماره 2
در حالی‌که چشم‌هایتان بسته و آرام است، به صورت قائم بنشینید؛ همان‌طور که پلک چشم‌ها در تمام طول مدت ورزش بسته است، اول به پایین نگاه کرده و بعد تا جایی که ممکن است به بالا نگاه کنید. این حرکت را 10بار انجام دهید.

تمرین شماره 3
با چشم‌های بسته و آرام، راست بنشینید؛ همان‌طور که چشم‌ها را در تمام طول تمرین بسته نگه داشته‌اید، ابروها را تا جایی که می‌توانید، بالا ببرید و پلک چشم‌ها را تا حد ممکن به سمت پایین بکشید. در همین حالت بمانید و تا 5 بشمارید. استراحت کنید و این ورزش را 5بار تکرار کنید.

تمرین شماره 4
با چشم‌های باز و آرام، به صورت راست بنشینید. پلک بالای چشم‌ها را تا نیمه ببندید و در همین حال، ابروهایتان را به سمت بالا ببرید. بعد چشم‌ها را کاملا باز کنید تا سفیدی چشم‌ها در قسمت بالایی عنبیه دیده شود.

تمرین شماره 5
مثل 3 حرکت قبلی، راست بنشینید و در حالی‌که چشم‌هایتان باز است، سرتان را صاف نگه دارید. همان‌طور که سرتان را مستقیم نگه داشته‌اید، اول به بالا و بعد به پایین نگاه کنید. این حرکت را 10بار تکرار کنید. حالا بدن و سرتان را در حالت قبلی حفظ کنید و این بار، به چپ و راست نگاه کنید. این حرکت را نیز 10 بار انجام دهید.

کد خبر 43571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز