همشهری آنلاین: مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۷ نفر از مردم ۳۵ روستای ایرانشهر، دلگان و خاش این استان که گرفتار سیلاب شده بودند توسط نیروهای امدادی در مکان‌های امن اسکان یافتند.

هلال احمر سيل سيستان

رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر بارندگی‌های رگباری شدید سوم تا پنجم فروردین در جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان و طغیان رودخانه‌های محلی برخی راه‌های ارتباطی بسته و منازل شماری از مردم دچار آبگرفتگی شد.

وی با بیان اینکه سیلاب این مدت بیشترین مشکل را برای مردم دلگان به همراه داشت، ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر علاوه بر اسکان مردم درگیر سیلاب به ۳۹۰ آسیب دیده خدمات رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۸۴ نفر نیروی امدادی در قالب ۲۰ گروه در این حوادث به آسیب دیدگان امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: ۴۹ دستگاه چادر، ۵۳ تخته پتو، ۵۳ تخته موکت و ۲۰۴ کیلوگرم نایلون و وسایل گرمایشی به همراه مواد غذایی از جمله اقلام توزیع شده در میان مردم گرفتار سیلاب سیستان و بلوچستان بوده است.

به گزارش ایرنا بارندگی رگباری از سوم تا پنجم فروردین در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان رخ داد که بیشترین آن با ۴۶ میلی متر از خاش، ۲۳ میلیمتر توابع ایرانشهر و توابع دلگان گزارش شد.

بارندگی‌های این مدت علاوه بر به وجود آوردن مشکلاتی برای مردم برخی نقاط سیستان و بلوچستان سبب مسدود شدن پنج مسیر ارتباطی شد.

کد خبر 435679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha