همشهری آنلاین: رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: اعزام مشمولان مناطق سیل‌زده استان‌های مازندران و گلستان به خدمت سربازی به تعویق افتاد و سربازان مشغول به خدمت نیز یک ماه مرخصی اضطراری می‌گیرند.

سردار كمالي

به گزارش ایرنا، سردار موسی کمالی با اعلام این خبر گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری به منظور رسیدگی به مناطق سیل‌زده، ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با تسهیل خدمت سربازان مناطق سیل‌زده تصمیماتی اتخاذ کرد.

وی افزود: بر اساس این تصمیمات، اعزام مشمولان مناطق آق قلا، گمیشان، آزادشهر، بندر ترکمن، سیمرغ و بعضی از روستاهای بابلسر، میان‌رود، بهشهر، نگاه و سوادکوه شمالی دو ماه به تعویق افتاد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در رابطه با اعزام مشمولان مناطق فوق در روزهای ۱۹ فروردین ماه، اول اردیبهشت ماه و ۱۹ اردیبهشت ماه دوباره تصمیم‌گیری خواهد شد.

بر اساس اعلام سردار کمالی، به تعویق افتادن خدمت سربازان دیگر بخش‌ها که با مشکل روبرو هستند، بر عهده نیروی انتظامی است.

وی گفت: همچنین بر اساس تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح، سربازان ساکن در مناطق نامبرده نیز به یک ماه مرخصی اضطراری فرستاده خواهند شد.

رییس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: دیگر سربازان مناطق سیل‌زده که محل سکونت آنها آسیب چندانی ندیده است نیز به یک هفته مرخصی اضطراری فرستاده می‌شوند.

سردار کمالی با تشکر از سربازان حاضر در امر امدادرسانی، گفت: به این سربازان نیز مرخصی تعلق می‌گیرد که پس ‌از پایان امداد رسانی بر اساس نظر فرمانده خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

بارش شدید باران در روزهای پایانی اسفند ماه ۹۷ در شرق استان گلستان، به سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان منجر شد. سرریز آب سدهای گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

کد خبر 435429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha