پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی به هموطنان، مسافران نوروزی و همچنین سازمان‌های مرتبط با مدیریت آب و بحران هشدار داد.

آب و هوا

سازمان هواشناسی با توجه به پیش بینی بارش باران در روزهای آینده به هموطنان، مسافران نوروزی و همچنین سازمان‌های مرتبط با مدیریت آب و بحران توصیه کرد تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات احتمالی به عمل آورند.

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی بعد از ظهر جمعه تا شنبه با انتقال رطوبت در سواحل جنوبی بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود که در سواحل و جزایر خلیج فارس همراه با وزش باد و مواج شدن دریا خواهد بود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: روز یکشنبه با نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی، انتظار بارش سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور وجود دارد. روزهای یکشنبه تا سه شنبه در جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه غربی و جنوب فارس بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق گسترده پیش بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: در این مدت انتظار می‌رود به سبب بالا بودن نسبی دما، بارش غالباً به شکل باران و جمع مقدار بارش در حوزه رودخانه‌های بزرگ جنوب غرب و جنوب کشور قابل ملاحظه باشد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است با توجه به شرایط مورد انتظار، هموطنان، مسافران نوروزی و همچنین سازمان‌های مرتبط با مدیریت آب و بحران تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات احتمالی به عمل آورند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: ضمنا اخطاریه شماره 118 مورخ چهارشنبه 29 اسفند (پیش بینی بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی شمال شرق کشور) به قوت خود باقی است.

کد خبر 435173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha