همشهری آنلاین: نخستین کشتی محموله دام زنده کشور به تعداد ۴۷ هزار و ۹۰ راس دام از مبدا کشور رومانی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد و عملیات تخلیه آن نیز امروز، جمعه ۲۴ اسفند آغاز شد.

بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود دام زنده در بندر چابهار برای نخستین بار نویددهنده توسعه و آبادانی این بندر و تنظیم بازار گوشت در کشور است.

بهروز آقایی افزود: بندرشهید بهشتی چابهار پس از افتتاح در سال گذشته توانایی پهلوگیری هر نوع کشتی با انواع کالا را دارد و می تواند نقش مهمی در توسعه استان سیستان و بلوچستان داشته باشد.

وی بیان کرد: بعد از افتتاح این بندر بازاریابی خوبی برای پذیرش انواع کشتی شده است تا بتوان با فعال سازی ترافیک کالا و بار موجبات توسعه این بندر را فراهم کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از همکاری و مساعدت های مسئولان مختلف محلی، استانی و کشوری برای واردات نخستین محموله دام زنده به بندر چابهار قدردانی کرد و افزود: تعامل مسئولان می تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند.

وی بیان کرد: واردات کالاهای اساسی به بندر چابهار و توزیع در سیستان و بلوچستان و استان های شرقی کشور به کاهش قیمت تمام شده کالا منجر می شود.

آقایی گفت: فعال سازی ظرفیت کشتارگاه های سیستان و بلوچستان علاوه بر اشتغال می تواند دسترسی آسان مردم به گوشت قرمز را فراهم کند.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام کشور نیز اظهار داشت: واردات هزاران راس دام زنده از طریق بندر چابهار با هدف تنظیم بازار، تامین و توزیع گوشت قرمز و کاهش قیمت ها در سطح استان سیستان وبلوچستان و کشور است.

حمید ورناصری افزود: بندر چابهار ظرفیت مناسبی برای واردات دام های زنده سبک و سنگین به کشور است و باید به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت برای فعال سازی کشتارگاه های استان سیستان وبلوچستان و کشور استفاده شود.

وی بیان کرد: واردات دام زنده در بندر چابهار بعد از تخلیه نخستین کشتی ادامه خواهد داشت تا بتوان از این طریق نیاز بازار را تامین و نسبت به تنظیم بازار اقدام کرد.

کد خبر 434762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha