پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایستگاه جدیدی طراحی شده که به شما اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین با پزشک خود ملاقات کنید.

ساخت ایستگاه پزشک آنلاین برای ویزیت بیماران

 گاهی اوقات رفتن به مطب پزشک دشوار است و وقت زیادی صرف می‌شود. از طرفی صحبت کردن با پزشک نیز برای تشخیص دقیق بیماری کافی نیست. در حال حاضر ایستگاه جدیدی به نام « OnMed» طراحی شده که به وسیله دوربین‌های HD و سنسورهای مختلف می‌تواند ارتباط بیمار و پزشک را به صورت آنلاین برقرار کرده و حتی می‌تواند داروهای تجویز شده را به بیمار تحویل دهد.

براساس گزارش «نیواطلس»، این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که شبیه به یک باجه تلفن است اما با این تفاوت که در داخل آن شما می‌توانید با یک پزشک به صورت آنلاین ملاقات داشته باشید و با او صحبت کنید.

همچنین این ایستگاه قادر است تا علائم حیاتی بیمار، قد، وزن، فشار خون، تنفس و حتی تصاویر حرارتی را برای بررسی دما یا تشخیص عفونت در اختیار پزشک قرار دهد.   

طبق این گزارش، در پایان ویزیت، این ایستگاه می‌تواند نسخه تجویزی پزشک را از صدها داروی ذخیره شده خود در همان زمان به بیمار تحویل دهد و در صورت ناموجود بودن دارو، نسخه را برای بیمار چاپ کند.

براساس این گزارش، این دستگاه به بیماران اجازه می‌دهد تا در ۱۵ دقیقه ویزیت خود را انجام دهند و در هزینه  و وقت خود صرفه‌جویی کنند. این ایستگاه سال جاری در آمریکا دایر می‌شود و قرار است در مکان‌هایی مانند دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و هتل‌ها راه‌اندازی شود.  فارس

کد خبر 434682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز