همشهری آنلاین: ترزا می، نخست وزیر بریتانیا می‌گوید به یک توافق با اتحادیه اروپا بر سر «تغییرات حقوقی» درباره آخرین متن برگزیت رسیده است.

ژان كلود يونكر و ترزا مي

به گفته وی اتحادیه اروپا و بریتانیا برای مذاکرات در این باره و یافتن راه حل تا سال ۲۰۲۰ به توافق رسیده‌اند.

به گفته خانم می تعهد جدید اتحادیه اروپا مبتنی بر احترام به «مرزهای بریتانیا و امنیت» این کشور و «ضامن محکمی» برای رای پارلمان بریتانیا به آخرین توافق برگزیت است.

مهم ترین موضوعی که در پانزدهم ماه ژانویه مانع رای مثبت مجلس عوام بریتانیا به توافق برگزیت شده بود مرز بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی بود. جمهوری ایرلند کشوری مستقل و عضوی از اتحادیه اروپا و ایرلند شمالی بخشی از خاک بریتانیاست.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز که در استراسبورگ پس از دیدار با خانم می در یک کنفرانس خبری گفت: «زمان آن رسیده است تا متحد شویم، از توافق برگزیت حمایت کنیم و به نظر بریتانیایی ها احترام بگذاریم.»

آقای یونکر در این کنفرانس به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بریتانیا هشدار داد که امکان عدم تصویب هیچ توافقی درباره برگزیت وجود نداشته است و امروز که توافق بوجود آمده باید به آن احترام گذاشته شود.

این در حالیست که تا تنها هفده روز دیگر باید خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نهایی شود، اما به نظر می رسد اختلافات داخلی در بریتانیا هر ساعت این روند را با یک بحران تازه‌ای روبرو می‌کند.

با وجود سخنان نخست وزیر بریتانیا، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر از نمایندگان مجلس عوام خواسته است تا به توافق برگزیت رای مخالف بدهند. آقای کوربین پیش از این، دو هفته پیش نیز رسما خواستار برگزاری یک همه پرسی مجدد برسر برگزیت شده بود.

کد خبر 434532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha