دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی نمایندگان اصولگرا عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در اعتراض به صحبت‌های محمد علی وکیلی نماینده اصلاح طلب فراکسیون امید مجلس حاشیه‌ها و تنش‌هایی را در مجلس ایجاد کردند که این حاشیه‌ها به درگیری لفظی ختم شد.

مجلس

به گزارش ایرنا، محمد مهدی زاهدی نماینده اصولگرا و عضو فراکسیون ولایی مجلس در نطق امروز، دوشنبه ۲۰ اسفند، خود بیان کرد که برخی از نمایندگان با محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات دیدار داشتند و وی این دیدار را زیر سوال برد و آن را خلاف منافع ملی دانست.

وی گفت: دیدار جمعی از اهالی مجلس با فردی که به تعبیری در فتنه ۸۸ باغی در انقلاب بوده، حمایت از طغیان است. امید و انتظار است نمایندگان مجلس منافع ملی را بر منافع جناحی و گروهی ارجح دانسته و با آرمان‌های امام عزیز و رهبری انقلاب همراهی داشته باشند و از دستگاه‌های نظارتی انتظار اقدام مقتضی می‌رود.

محمد علی وکیلی در واکنش به این اظهارات در تذکر شفاهی گفت: آنچه آقای زاهدی نسبت به تعداد قابل توجهی از همکاران مطرح کردند قضاوت غیرمنصفانه است. ادعای این که دیدار انجام شده را خلاف منافع ملی دانستن درست نیست، خلاف منافع ملی آن جایی انجام شد که با تنگ نظری بخش اعظمی سرمایه‌های انسانی کشور را به حاشیه بردید.

وی ادامه داد: خلاف منافع ملی آنجایی صورت گرفت که رییس جمهور هشت ساله‌ای را که در گوشه و کنار کشور حرکت می‌کند و سخنرانی آزاد دارد و مرزهای کشور را زیر سوال می برد اما کسی معترض او نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: خلاف منافع ملی آنجایی صورت گرفت که رئیس جمهوری که سال‌ها با نجابت در گوشه‌ای نشسته و جز دعوت به رحمت و وحدت و تبعیت چیزی ندارد... د.

در این زمان مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس به جایگاه هیات رئیسه مجلس رفت و در کنار محمد علی وکیلی شروع به فریاد زدن کرد. وکیلی ادامه داد: خلاف منافع ملی جایی صورت گرفته که زبان به تهدید نمایندگان ملت باز کنیم.

ذوالنوری خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت گفت: چرا ما گلو پاره می‌کنیم به ما وقت صحبت نمی‌دهید و تذکر را قطع می‌کنید بی‌طرفی را حفظ کنید. قسم خوردم بی‌طرف باشم چرا ما گلو پاره می‌کنیم حرف ما را قطع می‌کنید.

در همین حال تعدادی از نمایندگان به دور صندلی علی مطهری جمع شدند و جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد با مشت‌های گره کرده فریاد می‌زد: این آقا این همه فتنه کرده، این همه خون ریخته است. محمد جواد ابطحی نماینده اصولگرای خمینی شهر نیز با وکیلی درگیری لفظی پیدا کرد. یکی از نمایندگان فریاد زد فتنه خط قرمز نمایندگان است.

مطهری در این زمان گفت: تذکر آقای وکیلی وارد است، آقای خاتمی ممنوع الملاقات نیست، ممنوع التصویر است خود این هم مبنای قانونی ندارد. وی خطاب به زاهدی گفت: صحبتی کردید که تلویحا توهین به برخی نمایندگان بود که آقای وکیلی جواب داد. در این زمان بار دیگر ذوالنوری با فریاد به سمت مطهری رفت جمعی از نمایندگان آنان را از جایگاه هیات رئیسه به پایین بردند.

کد خبر 434372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha