همشهری آنلاین: جنازه دو کوهنورد بریتانیایی و ایتالیایی که حدود دو هفته پیش در رشته‌کوه‌های هیمالیا گم شده بودند، در کوهستان نانگا پاربات پاکستان پیدا شد.

تام بالارد و دانيله ناردي كوهنوردان بريتانيايي و ايتاليايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، چهار امدادگر اسپانیایی دوشنبه گذشته با همراهی یک راهنمای پاکستانی سوار بر یک بالگرد نظامی برای جستجو به منطقه محل گم‌شدن تام بالارد و دانیله ناردی رفتند و سرانجام جنازه‌های بی‌جان این دو کوهنورد را در ارتفاع ۵۹۰۰ متری کوهستان نانگا پاربات پیدا کردند. استفانو پونته‌کوروو، سفیر ایتالیا در پاکستان هویت جنازه‌ها را بر اساس تصاویر دریافت‌شده تایید کرده است.

با وجود صعب‌العبور بودن منطقه، امدادگران و گروه نجات قول داده‌اند جنازه‌ها را به پایین منتقل کنند. بالارد و ناردی آخرین بار روز ۲۴ فوریه از ارتفاع ۶۳۰۰ متری با گروه‌های خود در ارتباط بودند. ناردی ۴۲ ساله پیش‌تر چند مرتبه برای صعود به قله نانگا پاربات تلاش کرده بود و ناردی ۳۰ ساله حدود چهار سال پیش به نخستین کوهنورد دنیا لقب گرفت که در یک زمستان به تنهایی از هر شش قله اصلی دامنه شمالی کوهستان آلپ بالا رفته است.

ناردی و بالارد از دسامبر گذشته برای صعود به قله نانگا پاربات موسوم به «کوهستان مرگ» آماده می‌شدند. این قله با ۸۱۲۶ متر نهمین قله مرتفع دنیاست و قرار بود دو کوهنورد و راهنمای پاکستانی هم آنها را در مسیر رسیدن به بالاترین نقطه نانگا پاربات همراهی کنند اما به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی در کوهستان از به سرانجام رساندن ماموریت خود عقب‌نشینی کردند.

مادر بالارد هم جان خود را در راه قله‌نوردی از دست داده بود. آلیسن هارگریوز ۲۴ سال پیش هنگام پایین آمدن از قله کی‌۲ در پاکستان کشته شد. او درست چند ماه قبل نخستین زن در دنیا لقب گرفته بود که توانسته بدون همراه از قله اورست بالا برود و آن را فتح کند. تام چند سال گذشته را همراه پدرش در رشته‌کوه‌های دولومیت در شمال شرقی ایتالیا زندگی می‌کرد.

کد خبر 434228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha