یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
۱ نفر

همشهری آنلاین: سوخوی ۳۵ یک هواپیمای دوموتوره تک‌سرنشین با قدرت مانور فوق‌العاده ساخت روسیه است.

سوخوی ۳۵ در ابتدا در دهه ۱۹۸۰ به عنوان نمونه ارتقایافته سوخوی ۲۷ به نام سوخوی ۲۷‌ام طراحی شد تا یک جنگنده چندمنظوره ساخته شود، اما تولید انبوه آن به علت انحلال اتحاد شوروی به تاخیر افتاد. شرکت سوخوی در دهه ۱۹۹۰ این نمونه اولیه به نام سوخوی ۳۵ برای جلب سفارش‌های صادراتی طراحی دوباره کرد. چهارده هواپیما با این نام ساخته شد و برای پروازهای آزمایشی و نمایشی به کار گرفته شدند.

شرکت سوخوی در سال ۲۰۰۳ برای بار دوم هواپیما را ارتقا داد و نخستین پرواز این نوع جدید در فوریه ۲۰۰۸ انجام شد. گرچه هواپیما در ابتدا برای مقاصد صادراتی طراحی شده بود، اما نیروی هوایی روسیه به مشتری اصلی این هواپیما با نام سوخوی ۳۵‌اس شد. نیروی هوایی ارتش آزادیبخش چین و نیروی هوای اندونزی نیز در سال‌های بعد این هواپیما را سفارش دادند.

قدرت مانور بالای سوخوی ۳۵ را در این فیلم از پرواز نمایشی آن در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه هوایی بین‌المللی MAKS در فرودگاه بین‌المللی ژوکوفسکی در جنوب غرب مسکو پایتخت روسیه می‌توانید ببینید.

در این فیلم سوخوی ۳۵ مانور کولبیت یا مانور فرولوف چاکرا (گرفته شده از نام خلبان آزمایشی اوگنی فرولوف) را انجام می‌دهد که در آن هواپیما در یک حلقه بسته دور می‌زند. این حلقه بسیار بسته و با قطر کم(اندکی بیشتر از طول هواپیما) است. این مانور که سرعت هواپیما را به شدت کاهش می‌دهد، می‌تواند به خلبان در به دست آوردن موقعیت مناسب برای شلیک به هدف کمک کند.

کد خبر 434173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha