همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس پژوهش صورت گرفته درخصوص ازدواج سفید، در آینده نزدیک، کشور با معضل هویت کودکانی که از این روابط به دنیا می‌آیند، روبرو می‌شود.

ازدواج سپيد

ایرنا نوشت: امید محدث در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم افزود: با توجه به این که ازدواج سفید در آینده تبعات زیانباری برای کشور خواهد داشت، باید عوامل ظهور این مساله در سطح جامعه بررسی و ریشه یابی شود.

وی اضافه کرد: بررسی این مساله را در ستاد ملی امور جوانان آغاز نموده ایم و در این راستا مکاتباتی نیز با شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اجتماعی کشور صورت گرفته است.

محدث تاکید کرد: اداره های ورزش و جوانان استان ها باید با استفاده از ظرفیت های خود در شناسایی عواملی که در این روابط موثر هستند، اقدام نمایند.

وی همچنین با اشاره به آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج، گفت: این وظیفه به سازمان بهزیستی و وزارت ورزش تفویض شده و در کاهش طلاق ۱۱ ماه امسال، نقش مراکز مشاوره پررنگ است.

به گفته وی، بیشتر طلاق ها ناشی از عدم آگاهی و شناخت زوج ها از یکدیگر است و نشان می دهد قبل از ازدواج آموزش های لازم دریافت نشده است که اگر جدیت کافی در برگزاری کارگاه های آموزشی لحاظ شود، طلاق کاهش می یابد.

محدث در ادامه با اشاره به این که حوزه جوانان، فرابخشی است، گفت: ۲۵ دستگاه در ستاد ساماندهی امور جوانان عضو هستند که تشکیل این ستاد نشان دهنده اهمیت کار این ستاد می باشد.

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: گزارش عملکرد دستگاه های عضو ستاد را پیگیری می نماییم و از ظرفیت آن ها در انجام مسائل مربوط به جوانان استفاده خواهد شد.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور اعضا در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد و اعضای ستاد گزارشی از اقدامات انجام شده برای کاهش طلاق و همچنین جایگاه قم در آسیب های اجتماعی ارائه دادند.

کد خبر 434157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha