همشهری آنلاین: خزانه‌دار شورای شهر تهران بر لزوم ادغام و حذف حداقل ۴ شرکت تابعه و یک معاونت از شهرداری تهران تا پایان سال تأکید کرد.

سید حسن رسولی

سید حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص لزوم حذف یک معاونت شهرداری تهران تا پایان سال اظهار داشت: زمانی که در قانون قید می‌کنیم شهرداری "اجازه دارد" اقدامی را انجام دهد، یعنی تشخیص با خودش است و باید بر اساس صلاحدید خود اقدام کند، اما زمانی که می گوییم شهرداری "مکلف یا موظف است"، یعنی وظیفه دارد و باید مصوبه قانونی را اجرا کند.

وی با اشاره به تبصره ۴ بودجه ۹۷ شهرداری گفت: این تبصره در شورای شهر به تصویب رسید و هیئت تطبیق هم آن را تأیید کرده و لازم الاجراست. یکی از بندهای این تبصره به کاهش ۱۰ درصدی سطوح سازمانی اشاره دارد که حوزه معاونت هم یکی از آنهاست.

وی افزود: طی سال ۹۷ آقای شهردار و همکارانشان موظفند، تعداد واحدهای سازمانی خود را در کلیه سطوح کاهش دهند، این یعنی اگر ۴۳ سازمان و شرکت داریم تا پایان سال ۹۷ می‌بایست حداقل ۴ عدد از آنها ادغام و حذف شوند، یا اگر ۹ یا ۱۰ معاونت داریم یک معاونت ادغام و حذف شود. در مورد اداره‌های کل هم همینطور است.

 خزانه‌دار شورای شهر تهران در ادامه گفت: وظیفه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری است که این مسائل را پیگیری کند. به هر حال مدیر ارشد سازمان خود را راهبری می‌کند و اداره سازمان به عهده حوزه‌های مختلف معاونت است.

کد خبر 433652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha