مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران در پاسخ به تذکر یک عضو شورا درباره انتشار فهرست املاک شهرداری در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: ۲۰۱۰ مورد از املاک واگذاری‌شده با کاربری‌های مختلف در راستای بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون ۷۰۰ مورد از آن مغایر با این بند بود.

حناچي

به گزارش شهرنوشت  به نقل از معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در ارتباط با تذکر سید محمود میرلوحی درخصوص «انتشار فهرست املاک شهرداری که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است (از سال ۱۳۹۰) و نحوه واگذاری آن در راستای اجرای بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهردارها»، گفت: در راستای مصوبه «واگذاری حق بهره برداری املاک، اراضی و اموال غیر منقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات غیر دولتی» کمیته‌ای با عنوان ساماندهی املاک شهرداری تهران در سازمان املاک و مستغلات با کاربری‌های مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی، مذهبی، خیریه‌ها ، درمانی، نظامی و ... شناسایی و احصا گردیده است.

او ادامه داد: از این میان ۷۰۰ مورد شناسایی شده که اختلاف و انحراف فاحشی با موضوعیت املاک مشمول بند ۶ ماده ۵۵ داشته است که دویست مورد آن مسکونی است و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع ذی‌صلاح قضایی و انتظامی اقدامات عاجل و موثر در جهت تخلیه آن انجام شده‌است که هم اکنون شاهد نتایج مثبت آن هستیم.

حناچی خاطرنشان کرد: در خصوص ۵۰۰ مورد دیگر اقدامات مقدماتی و اولیه در جهت استرداد آن در دست اجراست.

شهردار تهران افزود: در مورد واگذاری ۱۳۰۰ مورد باقیمانده مراتب در دست بررسی و استعلام از مبادی ذیربط است که متعاقبا نتایج و عملکرد آن اعلام می‌شود. ضمنا سازمان املاک و مستغلات ثبت اطلاعات مربوط به املاک موضوع بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری از باب نوع کاربری، پلاک ثبتی، نوع مالکیت، متراژ و منطقه و نوع ملک در سامانه جامع املاک در دستور کار خود قرار داده است.

شایان ذکر است در بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها آمده است: (اصلاحی۲۷/۱۱/۱۳۴۵) اجرای تبصره یک ماده ۸ قانون تعلیمات اجباریوتأسیس مؤسسات فرهنگی و بهداشتی و تعاونی مانند بنگاه حمایت مادران و نوانخانه و پرورشگاه و درمانگاه و بیمارستان و شیرخوارگاه و تیمارستان و کتابخانه و کلاسهای مبارزه با بی سوادی و کودکستان و باغ کودکان و امثال آن در حدود اعتبارات‌مصوب‌ و همچنین کمک به این قبیل مؤسسات و مساعدت مالی به انجمن تربیت بدنی و پیش آهنگی و کمک به انجمن های خانه ومدرسه و اردوی کار.

شهرداری در این قبیل موارد و همچنین در مورد موزه‌ها و خانه‌های فرهنگی و زندان با تصویب انجمن شهر از اراضی و ابنیه متعلق به خود با حفظ مالکیت به رایگان یا با شرایط معین برای ساختمان و استفاده به اختیار مؤسسات مربوط خواهد گذاشت. تبصره۱-(الحاقی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵)تبصره‌ماده۵ قانون‌نظارت ‌درمصرف سهمیه فرهنگ از درآمد شهرداریها مصوب۲۸/۳/۳۴ به قوت خود باقی است.

تبصره۲- (الحاقی۲۷/۱۱/۱۳۴۵) تبصره ۵۹ قانون بودجه سال۱۳۳۹کل کشور به قوت خود باقی است.

کد خبر 433595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha