همشهری آنلاین: کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی مداخله ترامپ در روند قضایی و سوء استفاده وی از قدرت است.

مجلس نمایندگان آمریکا درباره «مداخله ترامپ در روند قضایی» تحقیق می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جرالد نادلر رئیس کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که این کمیسیون به دنبال اسناد و مدارک از بیش از ۶۰ نفر و نهاد برای بررسی سوء استفاده از قدرت و مداخله در روند قضایی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.

وی که با برنامه «این هفته» شبکه خبری «ای‌بی‌سی» مصاحبه می‌کرد افزود: «کمیسیون به دنبال این است که اسنادی را از پسر رئیس جمهور و "آلن ویسلبرگ" مدیر مالی سازمان ترامپ در این زمینه بگیرد.»

نادلر اضافه کرد: «ما به دنبال ایجاد تحقیقاتی درباره سوء استفاده از قدرت، فساد و مداخله در روند قضایی هستیم. این وظیفه ما است که از حاکمیت قانون دفاع کنیم.»

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «این خیلی واضح است که رئیس جمهور در روند قضایی مداخله کرده اما این خیلی زود است بگوییم که آیا استیضاح باید پیگیری شود یا خیر.»

وی اضافه کرد: «پیش از اینکه یکی را استیضاح کنیم شما باید جامعه آمریکا را متقاعد کنید که این اتفاق باید بیفتد.»

نادلر به عنوان شاهدی درباره مداخله در روند قضایی، به اقدام ترامپ در اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق اف‌بی‌ای اشاره کرد زمانی که وی در حال پیشبرد تحقیقی درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و احتمال ارتباط کمپین ترامپ و مسکو بود.

این تحقیقات سپس توسط «رابرت مولر» بازپرس ویژه دنبال شد و انتظار می‌رود وی نتایج تحقیق خود را طی چندین هفته به دادستان کل آمریکا ارائه دهد.

نادلر همچنین اشاره کرد که ترامپ تلاش داشته تا به ارعاب شاهدان در روند تحقیقات بپردازد. وی گفت که کمیسیون مربوطه روز دوشنبه لیست افراد و سازمان‌هایی که از آنها درخواست ارائه اسناد می‌شود منتشر خواهد کرد.

کاخ سفید، وزارت دادگستری و سازمان ترامپ پاسخی به درخواست‌ها درباره اظهارات نادلر نداده‌اند.

کد خبر 433560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha