دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) اعلام کرد، صنعت توریسم در سال ۲۰۱۸ با رشد ۳.۹ درصدی، سهم ۸.۸ تریلیون دلاری در اقتصاد جهانی داشته است.

گردشگري

به گزارش ایسنا، در گزارش سالانه شورای جهانی سفر و گردشگری درباره تأثیرات اقتصادی و اجتماعی این صنعت آمده است سفر و گردشگری (۳.۹+ درصد رشد) بالاتر از بهداشت و در مان (۳.۱+ درصد رشد)، فناوری اطلاعات (۱.۷+ درصد رشد) و خدمات مالی (۱.۷+ درصد رشد) و پشت سر صنعت تولید (۴+ درصد رشد)، در مکان دوم بخش‌هایی قرار دارد که سریع‌ترین رشد را در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده‌اند.

«گلوریا گوئوارا» رئیس کل شورای جهانی سفر و گردشگری نیز عنوان کرد: ۲۰۱۸ سال قدرتمند دیگری را برای صنعت گردشگری و نقش پررنگ آن به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی رقم زد و این صنعت از حیث رشد از بسیاری از بخش‌های مهم جهانی پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، صنعت گردشگری در مجموع ۳۱۹ میلیون شغل را در سراسر جهان حمایت می‌کند و این بدان معناست که از هر ۱۰ شغل در جهان، یک شغل با سفر و گردشگری در ارتباط است. همچنین این صنعت طی پنج سال گذشته منبع ایجاد یک شغل از هر پنج شغل در سطح جهان بوده است و پیش‌بینی می‌شود در ۱۰ سال آینده ۱۰۰ میلیون شغل جدید نیز ایجاد کند.

این آمار و اراقم حاکی از قدرت صنعت توریسم به عنوان ابرازی برای موفقیت دولت‌ها از طریق اشتغال‌زایی و حمایت از زنان، جوانان و دیگر افراد معمولاً به حاشیه‌رانده شده جامعه است.

آمریکا با ۱.۶ تریلیون دلار همچنان جایگاه خود را به عنوان بزرگترین بازار سفر و گردشگری جهان در سال ۲۰۱۸ حفظ کرده است. گردشگری ۷.۸ درصد از تولید ناخالص ملی آمریکا را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص داد که نشان از رشد ۲.۲ درصد در مقایسه با سال گذشته آن دارد.

کد خبر 433482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha