همشهری آنلاین: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به منظور تعدیل قیمت گوشت قرمز در شب عید، عملیات عرضه ۲۲ هزار تن گوشت گرم و منجمد توسط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور آغاز شد.

گوشت

به گزارش ایرنا، 'علیرضا رفیعی پور' افزود: انتظار می‌رود آغاز توزیع سراسری گوشت قرمز در کشور، کاهش قیمت این فراورده درفروشگاه ها و مراکز عرضه را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی، عرضه ۲۰ هزار تن از این برنامه با استفاده از ذخیره گوشت منجمد در گمرکات و ۲ هزارتن در قالب مجوز نیمایی و گوشت گرم ۴۲۰۰ تومانی تامین شده است. رفیعی پور خاطرنشان کرد: توزیع ۲۲ هزار تن گوشت قرمز، علاوه بر توزیع گوشتی است که توسط دامداران و کشتارگاه‌های کشور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و سالانه حدود ۷۰۰ هزارتن گوشت قرمز توسط دامداران و مراکز دامپروری کشور تولید و حدود ۱۴۰ هزار تن گوشت نیز از خارج وارد می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور توضیح داد: این سازمان مدیریت تامین و مسائل بهداشتی گوشت را عهده داراست و در عین حال در حوزه تولید گوشت قرمز ایران رتبه بالایی دارد، اما درحوزه مدیریت بازار نمره مطلوبی کسب نکردیم و باید مهندسان و متخصصان حوزه توزیع و تجارت به این امر کمک کنند.

رفیعی پور اضافه کرد: بر اساس آمارها تاکنون در حوزه تامین گوشت کاهشی نداشتیم زیرا، تعداد راس دام کشتار شده و مقدار خرید براساس تعرفه‌هایی که به حساب دولت پرداخت شده، شفاف و مشخص است، اما امروز التهاب بازار، نگرانی و نارضایتی در مردم و بطور هدفمند در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده که پیامد آن، رشد غیر واقعی و حباب گونه قیمت‌ها را بدنبال دارد.

وی اظهارداشت: انتشار شایعه در بازار علاوه بر اینکه به نوسان قیمت دامن می‌زند، موجب تردید دامدار برای عرضه دام می‌شود و احتکار این فرآورده را در بر دارد.

رفیعی پور افزود: امروز علاوه بر احتکار کنندگان عمده و حرفه‌ای که برای ۶ ماه آینده گوشت ذخیر می‌کنند، برخی افراد مصرف کننده عمده و خانگی نیز در دام پدیده احتکار گرفتار شده‌اند.

کد خبر 433378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha