همشهری‌آنلاین: نخستین و بزرگ‌ترین پردیس مغز و علوم شناختی در خاورمیانه با حضور معاون اول رئیس جمهور، در هفته آگاهی از مغز در باغ کتاب تهران افتتاح شد.

افتتاح پرديس مغز و علوم شناختي، باغ كتاب

به گزارش شهرنوشت به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین و بزرگ‌ترین پردیس مغز و علوم شناختی در خاورمیانه با عنوان «پردیس مغز من» با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در امور توسعه علوم شناختی و سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در باغ کتاب تهران افتتاح شد.

اسحاق جهانگیری در این مراسم گفت: علوم شناختی جز رشته‌هایی است که کشورهای دیگر در آن سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند. این رشته در بخش‌های مختلفی تاثیرگذار است و در بخش‌های دفاعی، سلامت و پزشکی کاربرد دارد.

سورنا ستاری در ادامه این مراسم گفت: حوزه‌هایی مانند حوزه علوم شناختی، قدرت و آینده اقتصاد کشورهاست و در ایران نیز «پردیس مغز من» از سوی ستاد علوم شناختی و با همکاری وزارت خانه‌های علوم و بهداشت، به منظور آشنا کردن نسل جوان با عملکردهای مغز راه‌اندازی شده است.

«پردیس مغز من» نتیجه کار تحقیقاتی و بررسی پردیس‌های مختلف در دنیاست که ظرف یک‌سال گذشته طراحی و در پنجمین روز از هفته آگاهی از مغز در باغ کتاب تهران به بهره برداری رسید.

این پردیس اولین مرکز علم ایران در حوزه مغز و علوم شناختی است.

این مرکز علمی از پنج بخش؛ ساختار مغز، مغزهای متفاوت، مغز سلولی، مغزهای آینده و بخش شناختی تشکیل شده و با ۱۹ ابزار و تجهیزات شامل؛ سنجش اعصاب، شبیه‌سازی ام آر آی، بازی‌های شناختی، مغز شفاف، سیستم بینایی، تاریخچه شناخت مغز و دیگر حوزه‌های علوم اعصاب شناختی و دانش شناختی راه‌اندازی شده است.

این مجموعه در فضای باغ علم نوجوان باغ کتاب تهران واقع شده است. مخاطبان این پردیس، دانشجویان و دانش‌آموزان به ویژه مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.

کد خبر 433329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha